Finredigeringen fortsätter

Det är en härlig känsla att redigera och hinna femtio sidor på en dag. Här och var pusslar jag om meningarna så de flyter bättre men jag rensar också. Trots att jag deletat en massa tjafs så finns det fortfarande kvar onödiga meningar som tramsar till det. Åh, nej tänker jag, och det där läser mina testläsare. Skämskudden vill fram men så rycker jag på axlarna och gör det jag ska. Rensar. Stramar åt. Rensar. Och stramar åt. 200 sidor återstår och jag ser med spänning fram emot testläsarnas kommentarer. Efter deras synpunkter och omarbetning kommer det vara klart att skickas ut till förlagen igen. Förhoppningsvis kommer jag få en helt annan respons den här gången.

Till veckan får jag den här boken i brevlådan.

Runristaren

Längtar efter att få läsa den och kommer lägligt efter att jag läst färdigt två böcker varav en recension på en av dem kommer framöver.

En kul grej som jag måste berätta är att jag fick respons på twitter från en av mina favoritartister, Sharon Den Adel, som sjunger i Within Temptation. Jag nämnde att jag skrivit en hel bok inspirerad av deras ”Why not me” som inleder deras album The Unforgiven och fick veta att det är Steven O´Connell som skrivit den. Och det visar sig att hela musikalbumet The Unforgiven är baserat på illustratören Romano Molenaars comic book med samma titel, vilket jag inte hade en aning om. Nu måste jag ju bara försöka få tag på den där serieboken. Hur texten lyder kan du läsa här och hur den låter här. Vore inte det häftigt, att någon skriver ihop låtar till ett helt album baserat på ens bok? Coolt!

2 thoughts on “Finredigeringen fortsätter

  1. Vad spännande att det snart är dags för förlagsutskick! Efter allt hårt arbete är jag säker på att responsen kommer bli positivare denna gången! Vad är din plan? Hur många förlag tänkte du skicka till och satsar du på stora eller små?

    • Först tänkte jag skicka bara till de stora (och kanske börjar jag så) med förhoppning att få hjälp med översättning och utgivning även utomlands men även om jag får det utgivet på ett mindre förlag kan jag kanske få den hjälpen via en agent istället. Ett större förlag har också mer resurser att coacha mig genom en ny revidering/redigering av texten innan utgivning. För jag väntar mig inte att min slutliga version är den optimala, bara optimal utifrån den förmåga och kunskap jag har just nu. Så min plan är nog stora förlag de första två månaderna och sedan får det bli de mindre allteftersom jag får svar.

Kommentera

