Ömma fötter

Efter några dagar i Göteborg är mina fötter ömma och trötta. Familjen har haft en minitripp och besökt Universeum en dag, Liseberg en annan och stadstur den tredje dagen. Liseberg var hur proppat som helst med folk och långa köer till allt. Precis allt. Men kul hade vi och främst barnen. Sjuåriga dottern vågade knappt åka Flumeride men det slutade med att hon åkte självaste Lisebergsbanan. Två gånger! Och Flumeride. Själv offrade jag mig för nioåringen som inte fick med sig sin pappa i stora fritt fall. Jag dog. Nästan. I alla fall för en liten stund. Nu är jag en erfarenhet rikare. Kan säkert användas till något jag skriver framöver.

På tal om att skriva har jag haft en skön paus från manuset som är överlämnat till min betaläsare. Men den pausen blir inte långvarig för kanske jag öppnar det igen redan i kväll och tar itu med några scener i början och mitten som behöver justeras. Sådant jag redan fått respons på. Det är ett härligt kliande i fingrarna att få ta itu med det.

Sedan vill jag påannonsera att jag om några dagar kommer att ha en gästbloggare här på min blogg. Vem det är och när det blir avslöjar jag inte riktigt än. Men håll utkik. Och jag planerar att ha fler gästbloggare men utlovar inget eftersom det bara är på planeringsstadiet än så länge.

8 thoughts on “Ömma fötter

    • Jag har många härliga minnen från Liseberg. Jag åkte dit varje år från femte klass upp till nian och sedan några gånger till därefter. Det finns hur mycket som helst att göra där. Gröna Lund är inte ens i närheten av Lisebergs nivå på nöjen.

  1. Haha, det är så praktiskt det där, att kunna spara sina obehagliga upplevelser till framtida skrivprojekt :)

    Och vad härligt att du är så inspirerad att det kliar i fingrarna! Det är det bästa som finns :)

    • Det är som talesättet; Det som inte dödar dig stärker dig. Till och med mina mardrömmar lagrar jag i minnesbanken, he he. Kanske jag är morbid men vi har alla våra laster :-).

    • Om du har möjlighet någon gång så åk till Liseberg med familjen. Gröna Lund går inte att jämföra. Vi var på Liseberg i nio timmar och hade ändå inte sett och åkt allt på långa vägar. Kul att du är nyfiken på gästbloggaren :).

Kommentera

