Viss oro …

… har jag över att jag projekterar sönder min fem veckor långa semester. Förra veckan härjade jag och maken med att tapetsera ett rum. Själva tapetseringen tog bara två dagar men det är förarbete som tar tid och efterarbete med att rensa bort leksaker och böcker dottern inte längre vill ha. Böckerna har vi inte gått genom än. Det är inte lite böcker heller. En hel stor flyttkartong plus en papperskasse. Utöver det har jag redan rensat bort böcker som hon är alldeles för stor för. Några sparar jag, några ger jag bort.

Ett annat projekt är att slipa köksbordet och lacka om det. Detta hade jag tänkt hinna innan måndag då vi åker några dagar till Göteborg. Och frågan är — när ska jag hinna redigera? Ja, ja. Det blir de där stunderna man tar sig mellan allt annat. Ogräset i rabatterna skulle också behöva rensas bort. Just nu skiter jag i det. Förresten är det ohälsosamt med för hårt arbete i den här hettan vi har. Bra. Då var ogräsproblemet löst. Eller inte. Nåja, nu ska jag ta mig an de där sista 40 sidorna i manuset och drömmen är att jag är klar med dem innan måndag.

4 thoughts on “Viss oro …

  1. Jamen det är nog ganska lätt att man skjuter upp saker till semestern, och sedan undrar man vart den tog vägen, hehe.Hoppas du får lite tid för redigering med! :)

    • När man inte har semester är man så slut att mest rasar ihop som ett korthus i en fåtölj. Därför får semestern alltid ägnas åt alla de där måsten som gror och pyser under året. Vad är det för liv jag lever egentligen? Börjar undra allvarligt.

  2. Visst samlar man projekt till semestern. Har man många blir man stressad över att man aldrig är ledig, har man inga blir man (jag) stressad över att vi inte gör någonting och börjar klättra på väggarna… Semestrande är en konst.

    • Ha ha, jag skulle inte ha några problem alls att inte göra någonting så länge jag har en bok att läsa eller något att skriva :D. I alla fall i en vecka i sträck. Men den veckan har jag inte haft än. Skyller inte på någon annan än mig själv för det. Å andra sidan är jag väldigt nöjd med att ha fått undan flera måsten som inte kommer att hänga över mig framöver.

Kommentera

