Beslutsunderlag…

… det är vad jag skriver just nu. Det är lunch så jag tar mig friheten att surfa och blogga. Men snart ska jag författa på det där beslutsunderlaget till ledningsgruppen igen angående avpersonifieringstid och vad Datainspektionen, socialstyrelsen samt personuppgiftslagen säger. Låter det torrt och tråkigt? Själv tycker jag att allt skrivande är ganska kul. Även det här, fast jag vill hellre vara ute i solen om jag ska vara ärlig. Och läsa. Jag har fått mer recensionsex med mailen så det kommer att komma mer recensioner. Min bloggstatistik fick fnatt igår och sprängde rekordgränsen med råge. Himla kul!

Redigerandet på manuset har gått framåt. Barnen är hos mormor och morfar så jag utnyttjar tiden till max för att bli klar. Det börjar bli lite tröttsamt och kanske är det för att jag närmar mig slutkapitlet och att nuvarande kapitel jag jobbar på behöver en uppryckning. Orden börjar tryta och det är ett tecken på att jag behöver läsa mer. Så det ska jag göra ikväll, efter att jag grävt ner några tynande blommor i rabatten som min mamma varit snäll och övervintrat åt mig. Pinsamt om hon hittar dem i sina för små krukor när hon kommer på torsdag.

8 thoughts on “Beslutsunderlag…

  1. Jag såg att Oscar Källner länkade till din recension på författare på Fb, så det var nog därför. Kul! :) Han verkade väldigt nöjd med recensionen.

    • Ahaaa. Förstod att det var en länkning på fb men inte av vem. Kul att han gillade och tack Katarina för att jag fick en förklaring :).

    • Barnfri tid är jag inte bortskämd med men det ska bli skönt att få hem dem i morgon torsdag igen. Har inte sett dem på snart fyra dagar. Och recensioner ska det bli mer av i mina inlägg. Bra träning att sammanfatta en berättelse.

  2. Oh, det är alltid segt mot slutet. Ibland borde man nog börja redigera bakifrån eftersom drivet ebbar ut mot slutet i varje redigeringsrunda! :) Men skönt att du snart är klar! Du har gjort ett jättejobb med manuset!

    • Jag är petnoga den här gången och går igenom samma kapitel flera gånger tills det sitter innan jag ger mig på nästa och då är det inte konstigt att det tar tid. Så jag får skylla mig själv. Men jättejobb är det och jag vill verkligen få det här rätt, skrivtekniskt. När det väl är klart ska jag fira med bubbel, det är ett som är säkert :D.

  3. Hej, hittade just hit när jag googlade efter fler lyrikälskande bloggare. Nu ska jag titta runt här och njuta av vad du skriver. Skrivande är en passion vi delar. Grattis till bloggstatistikens fnatt! det hände mig också häromdagen och då undrar man glatt hur detta gått till.
    Kram Christina

    välkommen till min blogg

    • Hej och varmt välkommen Christina! Jag skriver inte så mycket lyrik på bloggen men det händer och du hittar det om du klickar på ”Lyrik” under Kategorier.

Kommentera

