Semesterplaner

Så var familjens semestertripp bokad. I år blev det Göteborg med två nätter på hotell. Då ska vi hinna med Liseberg, Universeum, Feskekörka, Avenyn, kanske en paddtur och shopping. Annars i sommar ska jag slipa köksbordet och lacka det, tapetsera yngsta dotterns rum, gräva upp döda hallonplantor och så gräs, utrota kirskål, beställa grus till uppfarten, rensa ut skräp ur alla förråd, klippa häcken, röja upp en rabatt bestående av enbart ogräs, olja trädgårdsmöbler osv. Kommer jag att ha någon semester? Tja, att få en bråkdel gjort kommer att göra mig väldigt nöjd med mig själv. Det jag absolut kommer att göra, det är att läsa på en filt under den stora eken. Stranden duger också.

I morgon är det skolavslutning för barnen och ledig dag för mig.

2013-06-15 14.24.32

En somrig bild från min pappas föräldrahem. Härifrån har jag många härliga minnen från det jag själv var barn. Förutom den gången jag sprang över samma åker på bilden, från korna som jagade mig. Skorna flög åt varsitt håll i farten och efter kom storasyster gapskrattande åt lillsyrran som stortjöt av skräck. Det var tider det. Koskräck har jag än idag.

 

7 thoughts on “Semesterplaner

    • Hus innebär alltid mycket jobb och särskilt en tomt på 1800 kvm. Men jag vill inte vara utan det heller. Vår tomt är onödigt stor men vi ska försöka göra den enklare att sköta med mindre rabatter och mer buskage och gräsmatta. Vi får se hur långt vi hinner i år.

  1. Härliga semesterplaner! Hoppas ni får kul i Göteborg och att du hinner pyssla med trädgården! Om du har tur kanske du hinner slappna av med en bok också :)

    • Göteborg ska bli kul som omväxling. Vi är alltid annars i Stockholm, vilket vi kommer att vara även i år eftersom min mans föräldrar bor i utkanten. Och läsa ska jag absolut göra. På sommaren läser jag som mest. Har hur många böcker som helst jag vill hinna med.

Kommentera

