Rockhelg

Helgen har bestått av en massa skriv- och bokprat och en massa skrivande men också rock på Tele2 Arena i Stockholm. Biljetten jag köpt gav tillträde till The Golden Circle. Alltså allra närmast scenen. Vi blev insläppta först av alla och jag och Katarina var på plats redan två timmar innan uppträdandet började. Stämningen var hög och härligt laddad. Vi placerade oss på Joe-Perry-sidan (högra delen av scenen) så vi stod precis i vinkeln med scenen och catwalken. Bara för att ni ska få en lite känsla av vad vi såg så kan ni kolla in klippet nedan.

När jag kom hem till Röda huset (mitt hem) hittade jag den här i brevlådan. Hett efterlängtad kan jag säga. OCH signerad.

Maraminne (Schildts Söderströms)

 

8 thoughts on “Rockhelg

    • Ja mera rock. Råkade hitta en annons idag att mina gamla favoriter D.A.D och Amaranth spelar i augusti på min hemmaplan. Måste absolut gå på den konserten.

    • Ja, ibland är livet mer spännande och händelserikt än vanligt. Jag lyckades äntligen (utan störande inslag) komma igenom den där scenen jag kämpat med ett tag för att få den trovärdig och mindre tramsig. Och en konsert med musiker i världsklass ovanpå det var grymt coolt.

Kommentera

