Mosig

Det svider och irriterar i halsen. Näsan kittlar och jag känner mig allmänt hängig. Flygplansluft är aldrig nyttigt. Bara förkylningen gått över till nästa helg när jag ska på konsert (Aerosmith). Ett som är säkert är att jag tar det väldigt lugnt den här helgen. Just nu är jag nerbäddad under en filt i fåtöljen medan minsta dottern tittar på film. Vi är ensamma ikväll när maken och andra dottern deltar i ett strövarlag som inkluderar övernattning. Varmrökt lax, räkor och gott bröd väntar till middag för oss två som sitter hemma i stugvärmen. För ute har luften kylts av ordentligt efter åskdunder och regn.

Jag har pillat lite i manuset men det märks att jag har varit ifrån det under drygt en vecka. Eller så är det förkylningen som gör att det känns segt. Kämpar ändå på för att komma någonstans. Det börjar kännas lite väl långdraget nu efter snart tre år av ett evigt redigerande.

Om jag ska försöka hitta något positivt så är jag nöjd med min läsutmaning. Hittills i år har jag läst 17 böcker av 27 som är målet. Jag ska försöka bli bättre på att låna böcker. Det är både billigare och mindre utrymmeskrävande. När jag nu ska hinna med det… Klart att jag ska hinna med det. Bara att ta sig i kragen. Om inte annat borde jag kunna klämma in det en lunchrast när det bara är 300 meter till biblioteket från jobbet.

8 thoughts on “Mosig

  1. Jag är också SÅ trött på redigering nu! Ärligt talat, snart kräks jag på min text! :) Du läser i alla fall duktigt, jag har bara läst 6 böcker av årets tänkta 24. Lär få lägga på ett kol under semestern… :)

    • Jag är förvånad att jag hunnit läsa så mycket men det är första gången som jag verkligen går in för att läsa mycket. Och vad gäller redigeringen hade jag ingen disciplin alls idag. Klippte gräs och sorterar bilder i dropbox i stället :p.

    • Ja, det är sant. Men jag får vara försiktig med tidspress för egen del med tanke på risk för utmattning. Men om jag lånar en bok i taget är det lugnt. Jag läser ut en bok på ungefär två veckor och det är lagom takt för mig.

Kommentera

