Lika engagerad som en missbrukare i sin drog

Förra året när jag åkte till Rhodos utan dator och manus gick det väl ganska bra. Men jag hade abstinens. Tänkte ständigt på manuset och särskilt vid de tillfällen då jag hade kunnat sitta i skuggan någonstans och pillat bland orden. Jag har redan bestämt mig för att lämna datorn hemma den här gången också men Ipaden ska med. Och manuset.

Jag har testat olika lösningar för att fortsätta redigera på manuset i Ipaden och nu tror jag att jag har kommit på en bra lösning. Svaret på mitt problem är Pages. Efter lite testande fick jag över inte bara brödtexten utan även formateringarna. Min man kommer att bli tokig. Men om jag sitter med en bok i knät, eller en Ipad och själv skapar boken – det är väl ingen skillnad? Eller? Vid poolen törs jag inte ha med mig Ipaden men då har jag City of glass (Cassandra Clare) som jag inhandlade idag. På engelska. Kan vara bra att fräscha upp det engelska ordförrådet sådär när man är utomlands.

One thought on “Lika engagerad som en missbrukare i sin drog

Kommentera

