Fick använda disciplin

Vanligtvis behöver jag aldrig tvinga mig att ta mig tid med manuset. Snarare är det tvärtom. Men igår (lördag) fick jag verkligen anstränga mig för att komma igenom en av scenerna. Det är en viktig scen men för mig (ämnesmässigt) mindre rolig att skriva. Nu är jag nästan klar med den och intresset, glöden och passionen börjar vakna igen för det som närmar sig. Jag är snart vid upptakten till det spännande slutet. Lite återstår innan dess men snart…

Känslan för manuset är att jag har något riktigt bra här. En kioskvältare. Jag är galet kär i den här berättelsen. Så besatt att jag tänker på den varje dag även om jag inte skriver eller redigerar på den. Till sommaren är jag klar och då får vi se om det bara är en luftbubbla när förlagen får den till sig.

6 thoughts on “Fick använda disciplin

  1. Åh, vad roligt att du är så taggad på din story! Så ska det vara!!! Är planen att skicka ut till förlag igen när omskrivningen är klar? Jag kommer (troligtvis) skicka till förlag i slutet av månaden. Känns superkul och läskigt på en och samma gång!!!

    • Härligt att du har nått så långt att det är dags att skicka ut det till förlagen. Det är alltid läskigt när det väl är sanningens minut men också en lättnad att äntligen vara i mål. Jag håller tummarna för ditt manus och hoppas få läsa det inom en snar framtid :-))!!

  2. Jag håller fler tummar än jag har för att du ska ro i land och att förlagen ska sluta hopa. För jag är så nyfiken på vad du skrivit efter att ha följt det ett bra tag. SÅ HEJA DIG!

    • Åh, tack snälla Mia!!! Jag hoppas verkligen att det blir annat ljud i skällan från förlagen den här gången så det blir en riktig bok snart.

Kommentera

