En fin fin torsdag

Halv tre hade jag stämt träff med Katarina vid Designtorget vid Hötorget. Det var bara det att min mun och hjärna inte var i fas med varandra. Hjärnan var vid Sergelstorg och därför stod vi båda vid Designtorget men på olika platser. Tur det finns mobiltelefoner. Efter fika, och massa härligt skrivprat grep jag ett krampaktigt tag i henne när det bar vidare till Anna Lönnqvist helfina releasefest för ”Tills kärleken skiljer oss åt” på vackra Äppelvikens bokhandel i Bromma. Jag hade nog aldrig hittat dit utan henne. Jag blir helsnurrig och vet inte vad som är syd eller norr. Släpp ner mig i en skog och jag hittar ut men inte ur storstadsdjungeln.

Annas releasefest var otroligt mysig med alla härliga skriv- och ordälskande människor. Äntligen fick jag också träffa Susanne Ahlenius IRL vars blogg jag följer och även fått research-hjälp av. Även hon släpper sin debutbok snart (i september). Jag är en sådan människa som blir alldeles fladdrig av lycka i magen för att det går så bra för flera av mina bloggvänner. Det skulle ju vara lätt att tro att jag själv blir stressad av att se andras framgångar men det är helt tvärtom. För egen del är jag ko-lugn. Min tid kommer och än mer säker är jag efter att ha pratat med min lektör Jenny Bäfving som var med på Annas releasefest. Det är tack vare Anna som jag fick nys om Jenny och anlitade henne i januari. Den feedback jag fick var precis det jag behövde och det passade jag på att tacka henne för efter att jag tog mod till mig och gå fram till henne under releasefesten. Hon tyckte att det var roligt att få feedback tillbaka och hon berättade att det var så tydligt för henne med mitt manus vad hon kunde peka på för att det ska bli riktigt, riktigt bra. Blir man skrivsjuk av en sådan kommentar? Galet skrivsjuk!

17 thoughts on “En fin fin torsdag

    • Retweetade den nyss också :-). Tack själv Anna för en väldigt fin och trevlig releasefest! Det strålade så härligt om dig och jag är så glad för din skull. Ett stort varmt lycka till med både boken och ditt författarskap! Jag ska läsa boken så fort jag har läst färdigt min nuvarande :-).

  1. Vad kul med en tripp till Sthlm, träffa vänner och gå på release! :) Hoppas din hemresa var mindre dramatisk än min när jag skulle åka hem i onsdags …

    • Nej, min resa gick galant som tur var tack vare Katarina. Att hamna på fel tåg är en mardröm men efter vad jag förstod kom du ändå fram dit du skulle

  2. Vad kul att få fina ord och känna att det egna manuset också snart snart snart… Och ja, jag väntar på att det ska bli på riktigt. Så att jag får läsa. Tack.

    • Lektörens ord var en härlig boozt liksom Annas release. Jag har redan kommit en bit på manuset under helgen och närmar mig upptakten på slutet. Sedan ska jag göra en sista putsning och skicka in det till förlagen igen. Jag hoppas på en bättre respons den här gången. Utgivet ska det bli – på något sätt.

Kommentera

