Avkopplande middag

Eftersom barnen är hos sin mormor och morfar passade jag och min man på att gå ut och äta på restaurang. Det blev turkisk mat. En av mina favoritrestauranger när jag äter lunch på stan ibland. Vi njöt av lugnet och att bara vara. Bion struntade vi i och strosade runt i affärerna istället. Jag köpte en välbehövlig grytvante och maken hittade en bok av GW Persson på bokrean.

Fick lite tid till redigering också. Givetvis. Hur kan jag låta bli? Alltid måste jag dit och peta lite. Andas lite fantasy-värld och drömma mig bort. Just det. Hittade också två böcker på bokrean idag under lunchen. En bok om mytomspunna platser i världen att inspireras av samt en lättläst bok för den blivande 7-åringen som upptäckt tjusningen med att börja läsa. Hon också. Hoppas, hoppas den tjusningen håller i sig. Länge.

One thought on “Avkopplande middag

Kommentera

