Nu varvar jag ner

Under söndag eftermiddag insåg jag att jag och mitt hjärta inte var överens. Hjärtat betedde sig som om jag sprang ett maraton emellanåt och själv låg jag och läste. Jag har lärt mig att lyssna på min kropp och därför kommer jag att vara hemma i två dagar för att få ordning på hjärtfrekvensen. Bara beslutet att stanna hemma har gjort verkan. Det är lättare att andas och än så länge har jag inte känt av något maraton. Efter ett mycket bra samtal med min chef nu på måndag morgon har jag tänt en brasa, värmt mig en kopp te och bäddat ner mig under en filt i fåtöljen. Manus 1 väntar och jag ska försvinna in i min värld där jag mår som bäst. Bästa rehabiliteringen för en stressad kropp. Ha en skön måndag kära bloggläsare.

8 thoughts on “Nu varvar jag ner

    • Tack! Jag har skött om mig riktigt bra idag och inte varit ett dugg nyttig. Typ tvättat, städat å så där. Bara degat i fåtöljen med mitt manus :).

    • Hjärtklappning kan vara rätt skrämmande men jag är långt ifrån den nivå jag var för ett år sedan. Därför är det inte svårt att hejda sig för en stund och vila den stackars stretande kroppen.

Kommentera

