Snart är väntan över

Att fly in i min värld och skriva har varit lugnande för mina nerver den här helgen. Jag är så förtjust över hur det hela utvecklar sig och jag har fått med något som jag länge drömt om att få med. En DRAKE! Anledningen till att jag är så avslöjande om den detaljen är att draken bara är omnämnd och har ingen som helst aktiv roll. Kanske Kerba som hon heter, får en roll i en annan bok men nu är det inte läge. Två saker till som förgyllt dagen är att min karaktär visade mig en perfekt vändning som överraskade mig och att jag fått en vink om att jag får utlåtandet från lektören redan i början på veckan. Tjohoooo!!!!

9 thoughts on “Snart är väntan över

    • Jag är fånigt förtjust i drakar efter att ha läst om Peter Bergtings drake Gorgobestor (i böckerna Legenden om Morwhayle) och för att inte tala om hans övernaturliga förmåga att illustrera dem på bild. Helt makalös!!! Och vad lektören ska säga är jag just nu lite lugnare. Oavsett vad jag har att jobba med kommer det att bli peppande att ha en utmaning och ta itu med. Första manuset har inte samma kvalité som mitt andra vilket är fullt naturligt. Nu har pendeln vänt och jag tror på Nobelpris när det gäller intrig, fart och äventyr i andra manuset, ha ha ha. Landar väl när på normal nivå när utlåtandet väl kommer :p.

  1. Vad spännande! Snart har du utlåtandet! (Försökte få 4-åringen att fantisera loss lite, och frågade om vad hon skulle bli och så där. Svar: Hon skulle bo i ett rosa hus och vara mamma och få en massa presenter och Hello Kitto-saker när hon fyller fem om ett år… Jag frågade om det kanske bodde en drake i det där rosa huset. Det gjorde det! Den kunde inte flyga och inte spruta eld, men den hade lypsyl… )

Kommentera

