Min tid snöar bort

För varje år som går avskyr jag vintern bara mer och mer. Visst, det är kul för barnen att åka pulka och så vidare men jag vill inte skotta mer snö nu. Den här veckan har jag inte hunnit ägna mig någonting alls åt att skriva bara för det där vita som växer hejdlöst på marken och tvingar mig till träningsvärk. Det positiva är väl att jag får tid att tänka.

Nu ska man ju inte tänka så mycket när man skriver första utkastet enligt min teori, men ibland är det faktiskt bra. Brillianta små justeringar av några detaljer här och där kommer att tona upp intrigen betydligt mer och göra hela manuset (när det nu blir klart) bra mycket bättre.

Hade tänkt ta mig tid att uppdatera mig på alla underbara skrivbloggar som jag inte hunnit läsa men måste prioritera mitt manus ikväll innan jag går upp i atomer av abstinens. Så. På med julklapps-hörlurarna, igång med favoritmusiken och jag befinner mig i den värld jag mest av allt behöver just nu.

Ett litet smakprov på vad jag lyssnar på just nu. Det är nästan så man känner att domedagen är här men ändå finns det ett litet hopp, en lite strimma ljus, att världen kan räddas. Med ett mod och en styrka bortom allt mänskligt förnuft, tar sig hjältinnan an sin uppgift att kämpa mot fienden motsvarande dina värsta mardrömmar för vår överlevnad. (Halleluja vilken kliché, men oj så kul att skriva om.)

15 thoughts on “Min tid snöar bort

    • Det lär tyvärr dröja innan du får något utkast. Måste gå igenom det en gång till sedan eftersom den saknar några scener och för att inte tala om språket… Sen du har du att bita i :-).

    • Vi har bokar resa till Mallorca som gör att vi står ut (med nöd och näppe). Och skriva blev det inget av. Lillknörvla kom yrvaket ner och kunde inte somna om. Var bara att gå och lägga sig :p.

    • Vi drömmer om att vi skulle ha tillräckligt mycket pengar i vår familj just nu för att bosätta oss utomlands. Nu är det inte så utan vi får bita ihop och streta vidare i kylan. En dag, då! Då sitter jag där i min drömlya och ser ut över ett turkost vatten och njuter av ett svalkande vitt vin med min dator framför mig.

    • Att skriva utanför ramarna, det som är bortom verkligheten, det är det bästa. Jag har alltid haft livlig fantasi och få skriva ner allt det där som trängs i huvudet är som att få leva på riktigt :). Om någon vill läsa det är bara en bonus.

  1. Om jag knyter på mig skridskorna så går kanske dansen extra snabbt, hi hi. Nu har det i alla fall slutat snöa och jag kan sitta vid brasan med datorn igen.

Kommentera

