Letat efter höga berg

Sitter uppkrupen i fåtöljen och känner mig nöjd med julen. Mycket nöjd. Barnen är också nöjda med sina klappar och maken har redan provat ravioli-formen. Han är en fena på att laga hemgjord pasta. Själv fick jag det jag önskade. Ett par hörlurar som jag kan koppla till datorn och inte behöver stoppas in i öronen. Det sägs att hörlurar som sitter utanpå öronen är mer skonsamma mot hörseln och jag kan faktiskt känna skillnad. Det ”svider” inte i hörselgången som det oftast gör med de jag hakar fast i örat. Böcker fick jag också. Givetvis. ”Lex bok” av Sara Kaderfors och ”Läsarna i Broken Wheel” av Katarina Bivald. Min dotter fick ”Nordiska väsen” av Johan Egerkrans. För en sådan som mig är det en fantastisk inspirationskälla att läsa om våra mytomspunna varelser som vi har här uppe i vårt eget nordiska land. 

2013-12-26 18.31.51 

Faktiskt så har jag hunnit med lite skrivande också. Jag har passerat 72K och resörchat efter några lämpliga berg. Höga snötäckta berg. Som tur var råkade några ligga lite i vägen för min karaktär på väg hem. Jag såg till att sno hennes pass och telefon för att se hur hon skulle lösa problemet att ta sig hem till Sverige igen. För var jag lite orolig för att sätta henne i klistret, rädd för att hamna i en återvändsgränd. Nu gör jag inget annat och känner mig taskig med ett leende på läpparna. Nu närmar jag mig sluttampen och längtar tills sista kapitlet är skrivet. Antagligen inte förrän i mars om jag lyckas hålla tempot som jag haft med det här manuset. 

God fortsättning till er alla! 

6 thoughts on “Letat efter höga berg

    • Jag har inte börjat på någon av de där två. Istället började jag med Insurgent av Veronica Roth som jag har som e-bok sedan ett tag tillbaka för att testa hur det är att läsa på mini-iPaden.

  1. precis vad jag gjorde igår med! :) Såg till att min karaktär blev av med pass etc, det ska bli kul att se vad hon gör nu! :D
    Läsarna i Broken Wheel… ska jag också läsa nästa år. Köpte den på releasen, men till min mamma.

    • Karaktärer ska testas till bristningsgränsen, helt klart :).
      Min svärmor köpte Broken Wheel… och blev själv nyfiken på den så jag lovade låna ut den när den är utläst – när det nu blir :).

  2. Hårda julklappar är bäst. Och med hårda menar jag inte teknik-hårda utan bokhårda.

    Har precis läst två tjockisböcker och kastat mig över Nyckeln.

    Och bästa leendet är när man är taskig mot karaktärerna och känner att det funkar.

    • Jag vill också läsa Nyckel och kommer köpa den nästa år. Ska bara beta av lite andra böcker först :p. Och vad gäller teknik-hårda paket är jag precis lika förtjust i dem som bok-hårda :D.

Kommentera

