Prioriteringar

Nu har det varit ovanligt tyst här i många dagar. Luciavecka säger jag bara. Det har förberetts med lusseklänningar, glitter, tärneljus och kransbindning av lingonris inför lussefirandet som var redan i kväll på barnen skola. Jag är så tacksam att de väljer att ha det på kvällstid istället för i ottan. Avskyr att slita upp barnen fem på morgonen. De också för den delen.

Tidigare i veckan julpyntades det med barnen och en kväll var det tänkt att ett pepparkakshus skulle pyntas. Det blev fullständig katastrof. En terrorist (nu granskas väl den här bloggen bara för att jag nämner ordet T, men skit samma) råkade rasera det och en stor svår sorg la sig i huset. En förtvivlan utan dess like. Vad gör man? Bjuder på choklad förstås. Choklad är en bra medicin mot sorg och andra känslor av förtvivlanhållet. Fungerar väldigt bra måste jag säga. Nu kanske chokladen är mindre bra som bindningsmedel till pepparkaksväggar. Försökte vara kreativ eftersom jag vägrar kladda med smält socker. Till helgen ska jag baka pepparkakshus från grunden helt själv. Dunderväggar ska det bli. Som tål att petas på. Och lim-pistol har jag införskaffat. Det vore väl tusan om det inte ska bli ett eller två pepparkakshus i det här huset också.

Skrivit? Ha ha ha. Knappast. Miss it like hell…

6 thoughts on “Prioriteringar

  1. Här är det också fullt upp innan jul. Vi har varit hemma ett par dagar (misstänkt magsjuka, men det blev inget som tur var) så vi missade Luciafirandet, men barnen har övat på sångerna i flera veckor nu så jag har hört en del ändå :)

    • Skönt att ni klarade er från magsjukan. Urk. Det hade inte varit kul. Ja, du har en liten skara med barn som kan underhålla er :-). Det nynnas och sjungs en del här också :).

Kommentera

