I min värld

… och då menar jag min riktiga värld, så är det mycket nu. Längtar till onsdag då jag får ett litet andningshål på förmiddagen när jag är ledig för att sedan vid lunch ta med dottern till tandläkaren. Sedan rusar det på igen fram till jul. Ska försöka ta en dag i taget men skrivande lär det inte bli så mycket av tyvärr. Den där förmiddagen ska jag vika helt åt skrivandet. Inget surfande på internet trots att jag inte hänger med för fem öre vad som händer på andra bloggar. Hinner helt enkelt inte. Gaaaah…

Idag försvann dagen i ett nafs och Telenor snodde en timme av min flextid. Jag hade tänkt att ordna så jag får en faktura istället för fyra (vi har några abonnemang i familjen) och blev fast i en hel timme bara för att deras system inte fungerade. Jag hade inte hjärta att bli irriterad på tjejen som var ny men till slut löste hon det och jag kom en timme försenad till ett möte. Som plåster på såren fick jag en iPad mini och en smartphone. Ipaden ingick i en kampanj och telefonen fick jag också på något vänster. Det var nära jag fick två telefoner men jag tackade faktiskt nej. Jag är nöjd med de jag har och att ge en telefon till min sexåring kommer inte på fråga. Paddan däremot kommer att bli en populär och oväntad julklapp.

14 thoughts on “I min värld

  1. För en timme i telefon skulle jag också kunna tänka mig en padda som plåster på det svettiga örat. Jobbigt att ha mycket på gång, men åh vad kul att få en julklapp så där.

    • Nu blev inte mina öron svettiga :D eftersom jag var till Telenors butik. Svettigt blev det däremot med täckjackan på så den åkte av. Är överlycklig för lilla paddan. Jag kommer nog inte använda den så mycket eftersom jag har en MacBook men nu kan barnen spela Minecraft på en lite större skärm än vad telefonen erbjuder :-).

    • Jag frågade flera gånger vad hållhaken var men nää, den var helt enkelt gratis utan otrevliga kostnader framöver. Klart man tackar och tar emot :-D.

    • Andas är bra. Är faktiskt andningspedagog så andningen använder jag ganska ofta för att komma i balans :). Gjorde lite djupandning när jag såg hur klockan drog iväg.

  2. Mycket, mycket, mycket. Var snäll mot dig själv! Jul är roligt också. (peppar mig själv här också) Kanske blir det skrivtid mellan julmatspauserna, när den lyckliga surfar på sin nya julklappsplatta.

    • Det kommer att vara två små lyckliga som slåss om att få ha julklappen. Måste nog ha en plan för hur lång tid var och en av dem får ha den innan det är dags för avbyte :). Annars blir det ingen skrivro alls :D.

Kommentera

