Vart tog orden vägen?

Tror jag lyckades mota lite av den där förkylningen med ingefärs- och citrobrygden. Tack Sara för tipset! Starkt men välgörande. Förkylningen finns där men inte lika ettrigt.

Tänke jag skulle skriva några ord i går kväll, läste senaste skrivna sidan och fy vad det kändes bläää. Jante klev in och drämte till mig med en rak höger rätt in i magen och stukade mig för kvällen. Ändå vet jag ju att det är ett utkast. jag ska inte fastna i det där om det är formulerat som en kråka. SKRIV för guds skull! Nä. Inga ord. Tomt. Slut. Kallt. Dött. Jaha. En glutt på klockan. 22.00. Suck. Bara att gå och lägga sig. Vi får se hur det blir i kväll. Jag ska ta till mig Mias tips som hon skriver om idag. Knyck en replik från en bok på måfå och sätt in den i din egen text. Kanske det får igång mig? På tal om att knycka repliker… I kommande blogginlägg ska jag berätta vad jag samlar på.

7 thoughts on “Vart tog orden vägen?

  1. Ibland har man sådana dagar. När jag är sjuk brukar jag inte heller kunna skriva, hjärnan är liksom för luddig. Ha lite tålamod med dig själv. :-) Kanske plocka fram en bra bok att läsa, så kommer orden tillbaka.

    • Just vad jag gjorde igår. Jag läste istället och la mig ganska tidigt för att mota förkylningen i grinden. Sömn och vila är viktigt för att bli frisk. Kan väl erkänna att jag tittade lite på youtube också. Aerosmith du vet :-). Gör ett nytt försök att hitta orden i kväll.

Kommentera

