Mera tid tack!

Jag är så innerligt trött på att jag inte ens kan Ta mig tid att skriva. Normalt är jag väldigt duktig på det men nu har det helt enkelt varit aktiviteter som hindrat mig. Aktiviteter som hör till kategorin; Om jag inte gör det så går det åt pipsvängen typ. Ja, alltså, kanske inte riktigt så illa men man har ett visst ansvar som förälder och barnen går alltid före till 100%. I kväll hoppas jag att jag inte är lika dödstrött som jag brukar och kan få ner några ord för annars förvandlas jag till det där otäcka monstret som hugger efter minsta pip och rörelse i närheten. Så vill vi ju inte ha det. Efter middagen får folket i stugan helt enkelt klara sig utan mig en stund. Så det så.

22 thoughts on “Mera tid tack!

  1. Ja, man måste få tiden annars blir man galen till slut. Det är fördelen (!) med att plötsligt vabba två dagar på en vecka. Särskilt när föremålet för vabben har 39 + i temp och bara vill ligga i soffan och sova. Då hinner man skriva lite. Fast nu efter fem dagar tycker jag att den där febern kan gå ner, men det verkar inte som det…:o( Hoppas du får din skrivtid ikväll!

  2. Ibland är det bara så. Jag har visserligen inga barn än men ett jobb som tidvis är krävande och det är alltid lika frustrerande när det går ut över skrivandet. Samtidigt finns det inget att göra. Det är jobbet som försörjer mig och som ger mig möjlighet att kunna skriva, så ibland får det helt enkelt ha företräde hur trist det än känns. Dessutom tror jag faktiskt att den där lilla längtan efter att skriva faktiskt kan vara bra för kreativiteten. För när man väl får tiden, jäklar vad det kan rassla till på tangentbordet! :) Håller tummarna för att du får till just den där tiden väldigt, väldigt snart! :)

    • Du har verkligen rätt att det kan rassla till på tangentbordet vid uppdämt skrivbehov. Tror jag fick till 700 ord ungefär på den lilla tid jag tog mig. Awesome!

  3. Den där eviga balansgången… Alla plikter, alla måsten som ändå är nödvändiga för att man ska klara allt. Och så skrivande på det, som gör att man över huvud taget kan överleva.
    Hoppas det går bättre ikväll och att du får ny energi av skrivandet :)
    / Heléne

    • Oj, ja! Jag fick en stund och fick ordning på nerverna igen :-). Så himla härlig känsla att få ner några ord, nja ganska många ord på den lilla dryga timmen faktiskt. Det bästa av allt – jag ser att jag kan nå mitt mål att passera 60K till söndagen. Tjohoo!

  4. Förstår precis hur du känner det! Och barnen går så klart först! Antar att man får försöka att inte stressa upp sig i sådana här lägen. Fast det är förstås lättare sagt än gjort, jag är ex. väldigt bra på att stressa upp mig själv. Och man blir konstig när man inte får skriva. Frustrerad! Hoppas du kunde frigöra lite tid i kväll!

    • Det löste sig. Frustrationen är tillfälligt dämpad tills nästa abstinens gör sig påmind – inom en ganska snar framtid om jag känner mig själv rätt :-).

      • HAHA! Så kan det också vara ibland!
        Jag satt för länge med datorn och bloggen i går kväll och uppgraderade till den här Costum designer-grejen. Får se om det är värt de där 30 dollarna som det kostar per år. Får prova mig fram. Kan ju dåligt CSS än, men får väl lära mig.
        Mest småsur blev jag för att klockan blev för mycket för att kunna läsa i min senaste Stephen King bok. Men det får bli i dag istället.

      • Jag kunde en del CSS när jag pluggade informatik men det mesta är glömt. Så svårt är det egentligen inte. Har du bara en bra guide så lär du dig i ett huj :).

      • Jag kan en del HTML och så har jag en ganska tjock volym om både HTML och CSS. Det svåraste kommer nog att vara att få mig att försöka första gången. Och hur jag kommer in på rätt sida utan att radera nåt viktigt. Men tar man det bara lugnt så.

      • Ett tips är att du skapar en testsida utan länk som andra kan nå. Där kan du testa alla nybörjarförsök utan att sabba originalsidan. Kopiera htmlkod och klistra in på sidan och så testar du dig fram.

      • Originalet finns ju redan för det tema man valt, så frågan är väl snarare vad och hur mycket man kan ändra, och vad man kan lägga till. Det står att man inte kan ändra i html koderna. Har inte tittat på det än för jag vet inte vad jag vill. hehe

    • 42-åringen och 9-åringen har lärt sig det men tyvärr inte 6-åringen ;-). Då tar jag till fula knep som att sätta på en film eller låta henne spela TV-spel :p.

Kommentera

