Längtar hem till mina böcker

Alldeles nyligen fick jag ett sms att posten inte kunde lägga brevet (med böcker) i brevlådan och att det finns att hämta på ICA. När utvecklingssamtalet är klart ska jag tvinga med familjen till ICA för vi behöver ändå handla mat så vi kan laga middag. Jag gjorde även en lov in på bokhandeln under lunchen för att se om det fanns några nya intressanta böcker. Jag fick hålla i mig så jag inte fick med mig något eftersom jag ändå får titta i några nya när jag kommer hem.

I helgen fick jag nästan 2000 ord skrivna och är långt mer än vad jag trodde jag skulle hinna med eftersom vi haft gäster. Jag har länge känt att mina karaktärer inte håller ihop så bra längre. De har för sig saker på varsin kant. Men det är liksom lite det handlingen går ut på just nu så jag ska antagligen inte känna allt för står ångest över det. Det svåra är att läsaren inte ska glömma bort dem. Det är nog dags för min ”Hugh Grant” att få lite mer uppmärksamhet snart.

9 thoughts on “Längtar hem till mina böcker

  1. Det ständiga bok-ha-begäret, ja det. Så kraftigt och övermäktigt. Jag har börjat tala om för mig själv att man faktiskt inte måste äga allt, utan att man kan besöka biblioteket, att de har böcker där också…

    • Eftersom jag oftast läser en bok på längre tid än fyra veckor så funkar inte bibliotek för mig. Men så fort min koordinerings- och tjänsteverksamhet minskar i hemmet ska jag definitivt ägna mer tid på biblioteket. Vissa böcker kanske jag kan låna och förlänga via webben. Det är ju inte alltid jag vill läsa de mest populära som det bara är två-veckorslån på. Hm… Inte så dum idé ändå med andra ord :-).

    • Närmare bestämt när han spelar karaktären William Thacker i Notting Hill. Jag gillar den filmen och när en karaktär visade sig likna honom blev jag nästan lite kär :).

Kommentera

