Glass och åter glass

Jag är mätt. På glass. Men vill gärna ha mer. Och mer ska det bli idag. Melonglass. I fredags fyllde jag år och jag fick det jag hade önskat mig. En glassmaskin. Inte vilken som helst heller. Den här slipper jag ställa in skålen i frysen ett dygn innan jag känner för att göra glass eftersom den har en kompressor och kyler själv. Jag kan alltså göra glass efter glass efter glass … Först blev det jordgubbsglass som doftade sommar och smakade som en dröm. Sedan blev det vaniljglass som jag ringlade ner smält choklad i till Stracciatella. Faaaaaarligt gott!

Jag fick flera bra presenter. Bla Margareta Strömstedts bok ”Jag skulle så gärna vilja förföra dig – men jag orkar inte”. En liten novellsamling fylld med Margaretas tankar från när hon var ung och lille Nicklas låg i vagnen. Den ser jag fram emot att läsa.

På lördag åkte gästerna oväntat hem en dag tidigare och samtliga i familjen drattade ner på rumpan i var sitt hörn och pysslade med sitt. Jag skrev ju förstås. Gud vad skönt det var att få fram orden igen. Bilderna och karaktärerna som pockat på och ville säga sitt. Det ser lovande ut att få ner några ord under söndagen också. De övriga börjar bänka sig vid TV-spel och dator. Ute regnar det så det är med gott samvete jag tar på mig tofflor, kryper upp i fåtöljen och lägger datorn till rätta i knät. Let´s have a nice writing Sunday my folks!

12 thoughts on “Glass och åter glass

  1. Vad härligt att höra om din födelsedag och att ni alltid samlas hela familjen när någon fyller år! :-) underbart. Och vad roligt med glassmaskinen!!! :-)

  2. Grattis i efterskott! Härligt med en skrivsöndag, jag har också det. Men idag är en sådan dag när orden inte vill komma så lätt. Så frustrerande när man väl fått några ensamma timmar…bara att skriva ändå…

Kommentera

