Nya böcker på väg

Som en del av mitt nya avslappnade liv så beställde jag tre nya böcker igår. Nummer ett på listan är Stad i Aska av Cassandra Clare. Första delen; Stad av Skuggor var som dynamit för mitt eget skrivande. Så förväntningarna på del två är skyhöga.

Bok nummer två har jag sneglat på ett tag och är lite annorlunda mot vad jag brukar läsa men handlar om mitt favoritdjur. En katt. Närmare bestämt; Gatukatten Bob. Gatumusikanten och före detta missbrukaren James Bowen skriver om sitt möte med Bob och hur de blir ett oskiljaktigt team.

Den tredje boken; Kampen om Labyrinten är fjärde delen i Rick Riordans serie om halvgudsgrabben Percy Jackson. Min 9-åriga dotter älskar böckerna och jag läser högt ur dem för henne varannan kväll. I morgon läser jag ut del tre så det är dags att ha nästa i beredskap.

3 thoughts on “Nya böcker på väg

  1. Jag läste någonstans att City of Ashes, efter visst velande, kommer bli film trots allt. Kul tycker jag eftersom jag faktiskt gillade den första filmen! Speciellt filmmusiken är fab, tror eventuellt att jag redan tjatat om det på bloggen – annars är det ett hett tips! :)

    • Jag har tydligen missat ditt ”tjat” även om jag tittar in hos dig titt som tätt :p. Tusen tack för att du tipsade mig för jag är ständigt på jakt efter ny musik :-)!! Särskilt filmmusik för den ger bättre stämning till skrivandet. Själva filmen vill jag också se men det får bli när den kommer ut på video.

Kommentera

