Hur byter man en lampa på en BMW?

Ibland hamnar jag i konstiga research-frågor på google. Häromdagen sökte jag på hur stora bakluckorna på en viss Maserati-modell var. Fick det plats det min karaktär skulle förvara där eller var hon tvungen att låna en annan bil för att gömma undan det hon ska gömma? Till slut fick hon låna en suv, BMW X6. Men då hamnade jag i hur man byter lampan som lyser upp registreringsskylten. Polisen vill att hon ska göra det. Men så är det blod på registreringsskylten. Går polisen på att hennes pojkvän har skadat sig på skrot han kört till tippen? Är det hon döljer värt att döda för? Ska polisen komma undan med livet i behåll? Mmm… Min karaktär är inte särskilt pålitlig och hon ger mig knasiga detaljer att googla på som sagt.

13 thoughts on “Hur byter man en lampa på en BMW?

    • Jag tror min karaktär gör det enkelt för sig och lämnar tillbaka bilen till sin pojkvän. Ungefär så gör jag med vår Audi. Här är det maken som får fixa sånt :D.

    • Jag släppte detaljerna för det fanns ändå ingen ny lampa till hands att byta med :-). Och min karaktär ägnar sig verkligen inte åt saker jag kan. Det är det som är utmaningen :)). Jag lär mig massor på vägen och egentligen behöver man inte vara så detaljerad för att det ska bli trovärdigt ändå. Sedan är det fantasy också och då får jag vrida till det lite extra, hi hi. Nu skrattar jag lite extra för jag har väldigt svårt att se min karaktär som socialarbetare :D. Däremot mitt nya jobb som systemförvaltare får jag nytta av för en annan karaktärs räkning.

  1. Hahaha, fantastiskt, det låter superspännande, speciellt det där om ifall POLISEN ska komma undan med livet i behåll!!!! Vill veta mer nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!

    • Ja ja ja, du får ge dig till tåls :)). Men jag har varit frestad att släppa ifrån mig favoritscener ibland men påminner mig om att det är bästa att skriva med stängd dörr :p. Men jag blir jätte-jätteglad att jag gör dig och andra så nyfikna med bara så få ord om handlingen :))))))!

  2. Du vet väl om att du antagligen är under kontroll pga dina sökord? Det stora landet i väster (där de inte kan enas om ekonomin) har koll på sånt här sökande.

    Äh, strunt i dem. Jag säger som Kati, mycket intresserad av hur det ska gå för polisen.

    • He he, tänkte det samma när jag skrev det men spionerna lär snart bli varse att det bara rör sig om en skrivtokig tjej med livlig fantasi :-). De får gärna spana på mig. Det skulle vara mer spännande för mig än för dem :D. Ha! Det vore en story för sig att skriva. Om en vanlig Svensson som misstas för brottsling. Lite; Kaffe med rån – fast tvärtom :-). Gaaah, jag går igång på nästan vad som helst att skriva om :-)).

  3. Haha.. Känner igen det där. Man vill ju att allt ska vara så trovärdig och funderar alltid på om det ter sig sannolikt.
    Men det är rätt kul med sån där research, satt och googlade på kakelugnar från 1700-talet en gång, hittade massa intressanta grejer.
    /Heléne

Kommentera

