Här rasslar orden ur mig

Jag nådde målet ikväll (söndag) och passerade 50 000 ord!!! Shit, vilket flow jag har. Jag skulle lätt kunna fortsätta och skriva ikväll men jag måste upp tidigt imorgon och vara pigg på jobbet. Hurra för helger som ger mig skrivtid! Ändå har jag inte suttit särskilt länge idag. En timme på eftermiddagen och två timmar under sen kväll. Ja, och så skrev jag igår också.

Snart närmar jag mig det parti som jag kommer att behöva klura lite mer på. Den parallella intrigen som jag inte riktigt har kläm på vad den innebär. Men det är då det. Det här artar sig riktigt bra må jag säga.

9 thoughts on “Här rasslar orden ur mig

  1. Hurra för 50K, starkt jobbat!!! :)) Har du någon aning om hur långt du kommit i berättelsen? Kommer den bli lika lång som den första? :-D Eller är du typ halvvägs eller nåt sånt? Min nya blev betydligt kortare än 90, bara runt 73K nu efter redigering. (Den växte 10K under redigeringen! mot 90 som blev hela 40K längre)

    • Jag är halvvägs. Planerar att landa runt 90K i första utkastet men jag ska skriva till en eller två scener i början för att få vissa saker mer begripliga. Jag vet slutet och några scener till men sedan får vi se vad berättelsen vill. För något vill den men jag vet inte exakt vad ännu. Åtminstone inte de där avgörande detaljerna.

  2. Effektiv skrivtid tydligen med så där pass korta sessioner. Och vad är väl bättre än det. Hoppas det fortsätter med samma flyt och rasslande ord också vid det knepiga.

    • Jag hoppas också att farten gör det lättare att ta sig över den där kullen som jag ser framför mig. Märk att jag benämner det kulle och inte rocky mountain :). Men det märks när jag väl är där. Ibland är det en synvilla och man har gett sig in i något som var svårare än man tänkt sig. Det där lät negativt men jag har goda förhoppningar att lösa det. Jag har en MacGyver-plan, hi hi.

Kommentera

