Dessa underbara …

… barn jag har kan driva mig till vansinne ibland. Igår hade jag hoppats på skrivtid efter att de somnat men saken är den att de somnade aldrig. Eftersom deras pappa är bortrest så tänkte jag för enkelhetens skull att båda kunde sova i vår säng. Det slutade med att de somnade strax före tio och jag la mig en halvtimme senare eftersom det var lönlöst att börja skriva med mindre än en timma kvar tills jag själv skulle lägga mig.

Idag ringde de från skolan och berättade att lilltjejen mådde illa och jag kastade mig från det viktiga mötet. Alltså. Inga möten är viktiga när barn är sjuka, bara så ni förstår mig rätt. Med hjärtat i halsgropen slänger man sig alltid iväg så fort de bara hostar lite extra. Men när man kommer hem och det visar sig att barnet bara hade ont i magen för att det var hungrigt – då var mötet viktigt. Samtidigt är man nästan tårögd av lättnad för att barnet inte var magsjukt.

Nu gör jag ett nytt försök med att skriva under tiden som tjejerna härjar i badkaret. I morgon är vi lediga eftersom både skola och fritids har stängt. Då ska jag smita upp på morgonen och njuta av friden och mitt manus.

12 thoughts on “Dessa underbara …

    • Tack, det blev några ord skrivna. Kanske inte så mycket som jag tänkt mig men är ändå nöjd. Det flyter på ganska lätt och det är huvudsaken.

  1. Om det är jag som ska ha barnen i säng, och de är ju rätt stora numera så det handlar mest om att tjata, så går det betydligt effektivare än om den andra hälften har hand om det hela. Han kollar inte klockan, tror jag. Men somnar, tja, det gör de inte så värst…

    • Hmm… Verkar vara fler pappor som är lite mer liberala än vi mammor här när det gäller läggningsrutiner :). Det där tjatet känner jag igen :-).

Kommentera

