Mening 5 på sidan 52

Blev så förtjust i Anna Keilers inlägg på sin blogg om att det tydligen är internationella bokveckan och att man då uppmanas skriva mening 5 på sidan 52 ur den bok man läser på sin blogg. Det här anammar jag liksom utmaningen att ta mening 5 på sidan 52 från det egna manuset. Så här är det från manus två:

Ljudlöst smög jag mig in i hallen och lyssnade spänt efter ljud inifrån huset som kunde avslöja var de befann sig.

PS: Fick såååå fin kritik på mitt första kapitel idag från en av mina testläsare. Hon är nämligen expert på temat manuset inleds med och om hon tycker det är trovärdigt så har jag lyckats. Shit! Jag torkar svetten ur pannan och pustar ut, lättad över bedriften. Däremot fick jag lite kritik på hur vinet beter sig i ett glas. Småsaker.

16 thoughts on “Mening 5 på sidan 52

    • Vin är lite komplicerat om man som jag ska gestalta mer än karaktären. Alltså inte karaktären på vinet utan karaktärens rörelser av vinglaset och den där ”feta hinnan” som dröjer sig kvar när man lutat på glaset. Nu är det tydligen bara söta viner som beter sig så och vill min karaktär dricka ett så sött vin? Vill jag att hon ska tycka om det? Är vanliga viner tillräckligt söta eller är det bara dessertviner? Har lite att researcha här och ta ställning till.

  1. Ping: Femte meningen på sidan 52 | Lugn. Det ordnar sig.

  2. Ditt mening lockar nyfikenhet! Heja ditt jobb med manuset. Jag har också hängt på internationella bokveckan. :) Hur går det förresten med manus nr 1 och svar från förlagen? *håller tummarna*

    • Tack för pepp :)! Det går framåt men jag har lagt redigerandet av manus 1 på is och skriver på 2:an igen. Det är tre förlag kvar som ska säga sitt om manus 1 men det börjar dra ut på tiden.
      Grattis till tillökningen i familjen! Du verkar hålla uppe tempot med mässor och skrivande :). Beundransvärt :)!

      • Ja, he, det går väl sakta frammåt med mitt skrivande. När den lille sover passar jag på att antingen städa, skriva eller nåltova inför julmarknad. Sedan blir det ju lite si och så med orken ibland men det är ju inte konstigt. Jag inser nu mina begränsningar och tar det lugnt med bokmässan nu till helgen.
        Manus 2, är det en fortsättning till 1an eller helt fristående?

      • Manus 2 är en fortsättning eftersom många detaljer har med första manuset att göra. Det kommer att komma en tredje också :).

Kommentera

