Jagad runt i mitt eget hus

Efter en promenad idag och fylld av energi från release-minglet satte jag mig med manus två igen. För att få lite lugn och ro tog jag med mig datorn upp till övervåningen. Jag har inget eget rum där jag kan kräva att få vara ifred tyvärr. Snart fick jag förflytta mig till köket för att sedan fly upp igen av olika anledningar. Ibland kan jag stänga av bruset utifrån men de nya scenerna som höll på att utveckla sig behövde djup koncentration och viss research.

Nu har jag landat i vad jag vill skriva och lämnar redigerandet på manus 1 till ett annat tillfälle. Det är fascinerande hur pauser och stundens ingivelse kan få scenerna att utveckla sig och till och med ge ny fart och energi.

8 thoughts on “Jagad runt i mitt eget hus

    • Förstår inte varför de aldrig kan fråga sin pappa. Att de vill spela TV-spel eller att det ska lagas mat i köket är inget jag förvägrar någon. Därför drar jag mig undan utan större klagomål från min sida.

  1. Men finns det verkligen inget rum där du kan låsa in dig en stund då och då? Vad frustrerande det måste vara! Du kanske får gå hemifrån då, sätta dig på ett café eller något. En författare behöver ostördhet. :P

    • Jo, idag stängde jag in mig i ren desperation i gästrummet. Gillar egentligen inte att vara där men nog hittade ungarna mig för att fråga om struntsaker. Då morrade jag att det faktiskt finns en pappa i huset som också kan svara på frågor om kakor och glass. Att ta sig till ett café tar nästan en timme i anspråk. Det är ungefär vad jag har på mig för att få skriva då och då. Men nu har jag äntligen lyckats få ihop nästan tusen ord sedan igår och känner mig nöjd. Har haft funderingar på att göra om i gästrummet så att jag kan sitta mer bekvämt där men jag vet inte riktigt hur. Får grunna på det där.

  2. Ibland är det väldigt svårt att skriva med barn runt omkring sig. Det verkar som om alla frågor i världen dyker upp precis när man ska skriva. En sådan dag hade jag. :)

    • Suck! Jag har dåligt samvete för jämnan samtidigt som jag vet att barnen borde klara sig utan men för livet utan sin mamma en eller två timmar. Det är bara att kämpa på. Kan andra så kan vi :).

  3. Så fort jag får mitt skrivbord så ska jag låsa in mig i sovrummet. Sitta i soffan eller vid köksbordet är inte så ultimat när man har katter. Visst är det mysigt, men jag får inte så mycket gjort^^

    Kika gärna in på min blogg och svara på månadens bloggfråga :)

Kommentera

