Release-mingel

Sitter hopkrupen i sängen och är mycket nöjd med dagen. Vid lunch var det då dags att ta pendeln från Tumba till Söder och sedan buss vidare till Skanstull. Skitmodigt för en lantlolla som mig men jag börjar vänja mig vid hur det fungerar med viss kommunikation i Stockholm. Tunnelbanan begriper jag mig fortfarande inte riktigt på. Men nu är det inte transportsträckor jag ska prata om – utan Festen. Katarina Perssons release-mingel för att fira det officiella släppet av hennes 90 minuter.

2013-09-19 17.50.02

Det var en trött och nervös Katarina jag mötte men oj vad duktigt hon förberett med snittar, snacks, bubbel och vin. Och det var en härlig syn att se boken upptravad på signeringsbordet. Jag köpte två varav den ena lämnade jag till mina svärföräldrar som blev överförtjusta.

Jag blev så glad av förläggares tal (Eva Fallenius) där hon berömde Katarina som en talang och gamla tiders författare. Dvs att redan som ung skriva mycket, skicka till förlag, bli refuserad gång på gång men ändå inte ge upp och oförtrutet skriva på. För mig är Katarina en förebild, en inspiration att det en dag går vägen. Innan festligheterna fastnade vi i skrivteknik och hennes nya manus och var nära att tappa bort tiden helt.

Det var det nära jag gjorde även på release-minglet och nästan missade skjutsen hem. Tiden rusade iväg som den gör när man har trevligt. Tänk att äntligen få träffa flera av er underbara skriv-wanna-bes och prata om det vi brinner mest för. Jag lovar er – den här dagen kommer jag aldrig att glömma. I morgon när jag tar tåget hem har jag med mig tonvis med inspiration och kommer att sitta med ett fånigt leende på läpparna. I knät kommer jag att ha datorn och manuset att peta i. Helt underbart. Precis som livet ska vara.

17 thoughts on “Release-mingel

    • Ja det var hur kul som helst. Tågresan var väl kanske inte som jag hoppats. Knuffades med en slyngel bredvid mig som inte begrep vart gränsen på hans säte gick men han hade nog med hyfs att vända sig bort när jag jobbade med manuset – tills han började gorma i telefonen.

  1. Jag hoppas också få träffa er snart igen :-)! Det var så himla kul att få prata om skrivande och särskilt fantasy. Tillsvidare får vi hänga på varandras bloggar och tjattra där :). Tack gode gud för uppfinnandet av bloggen! Hur skulle jag annars klara mig här i avkrokarna :)?

    • Åh, hej Anna :-)!!! Ja, det var verkligen roligt att träffa dig också! Jag har väntat på att du ska titta in här, hihi. Och jag väntar med spänning på din blogg :).

Kommentera

