Packar inför resan

I morgon bär det av till stora staden för releasmingel hos Katarina på torsdag. Under tiden ska jag bo hos mina goa svärföräldrar och prata böcker och annat härligt strunt.

Men innan det måste jag packa. Har inte börjat än. Mat ska lagas och så får jag inte glömma packa in presenterna. Undrar vad jag ska ha på mig? Kanske den där nya blåa blusen? Eller den beige-bruna med paisleymönster? Gosh, vad svårt det är med kläder jämt. Det ordnar sig väl. Nåt har jag väl i garderoben som är helt och rent.

Väntar nervöst på vad min tredje testläsare ska säga om mitt första omarbetade kapitel. Just nu befinner jag mig på kapitel 6 av 20 i min omarbetningsomgång med första manuset. Efter en period med djup frustration och tvivel har jag kravlat mig tillbaka upp och ser att manuset utvecklas lite mer. Jag skalar bort onödiga förklaringar och låter läsaren få eget utrymma att fylla i mellan raderna och lägger till en och annan gestaltning. Hur något förlag kan säga nej till det jag skalar fram nu kan jag inte begripa. De där hornen verkar ha hjälpt. He he.

 

5 thoughts on “Packar inför resan

Kommentera

