Gör om …

… gör (förhoppningsvis) bättre. Varför lyssnar jag aldrig på vad magen säger? Varför måste det till att någon annan med klartext säger till mig att det borde vinklas på ett annat sätt? Känner mig så trög ibland att det är pinsamt. Som om jag kunde smita undan. Nä, egentligen tror jag väl inte det men överhuvudtaget tror jag att den här nya versionen av första manuset kommer att bli bra mycket bättre och trovärdigare än det som tre förlag fortfarande inte har refuserat i klartext. Vad väntar de på? Fast det är klart, de har antagligen fullt upp inför bokmässan.

Fick lite extra skrivtid idag när jag körde hem ena dottern som led av migrän. Hon piggade på sig snabbt bara hon fick lite vila. Skönt att det gick snabbt över och inte var magsjuka som jag befarade.

15 thoughts on “Gör om …

  1. Göra om och göra bättre, åh vad man gör om och åh vad man hoppas att det blir bättre, bästa versionen. Men kan känna igen mig i det där, att man liksom låtsas om inget och hoppas att läsaren ska säga ja vad bra, fast sen säger läsaren oftast det där man ändå visste att man borde ha gjort…

    • Feedback är guld värt. Imponerad att du vågar använda Stefan som bollplank :). Min man har fortfarande inte läst kapitlet som jag tänkt mig. Får se om det blir av :p.

  2. Men ibland måste någon annan läsa och förklara för att man ska inse. Det är det andra läsare är till för :). Man blir så blind för sin egen text.
    / Heléne

    • Döv också för min inre röst :). Vet inte vad jag skulle göra utan ärlig feedback. Idag fick jag MVG efter omarbetningen. Känner mig riktigt nöjd med den förändring det innebar för inledningen.

    • Min testläsare får inte bara upp mina ögon, nya id’eer ploppar upp så fort jag läser hennes påpekanden. Istället för att hänga med huvudet rusar hjärncellerna igång och ser nya möjligheter. Det slår aldrig fel.

Kommentera

