Apan, det är jag det

Responsen på bilden av Klarälven överraskande mig. Jag tycker om att fånga stämningar på bild. Det är sällan jag får den möjligheten men nu fanns den och jag tog den. Roligt att ni också fångades av den.

Har skickat första kapitlet till en testläsare. Spännande att se vad hon tycker. Insåg själv när jag läste igenom det att det är ganska rått och – ja, en riktig jävla käftsmäll. Jag har också fått lite att läsa men det hinns inte med förrän i natt när jag kommer hem. Om hjärnan och ögonen vill.

Jag ska på afterwork med några arbetskollegor efter jobbet idag. Ska bli kul att släppa på allvaret och ha lite trevligt istället. Blir säkert en del jobbprat men det ska bli kul att se ansiktena på de människor som jag oftast bara pratar med i telefon eller mailar. Många gånger känner jag mig som apan. Alla vet vem jag är men jag vet inte vilka de är. Så är det att jobba i supporten :-).

monkey-on-a-computer

 

9 thoughts on “Apan, det är jag det

  1. Och ibland, för såna som jag, som träffar folk i undervisning och sånt, så har det inte nån som helst betydelse att man sett dem i verkligheten flera gånger, händer ändå att man fullständigt apa, för att man inte för sitt liv kan placera dem när de är felplacerade.

    • Ja, det händer allt för sällan. Det är svårt att få ihop pusslet när man har små barn men ibland funkar det och nu råkade maken inte vara på resa eller möte :).

    • Mycket :)! Fick som du såg på fejan en bra idé till ny inledningsmening på första manuset. Och den höll även efter att vinet gått ur kroppen :D.

  2. Spännande med testläsare! Har skickat första kapitlet till ett par testläsare, var sjukt läskigt först men sen känns det så bra. Som att man har fått ur sig något man gått och hållit på alltför länge ;).
    / Heléne

  3. Jag har så himla svårt att prata om mitt skrivprojekt. Hjärnan vill men munnen vägrar röra sig och det tar stopp. Att låta någon läsa går lite lättare :). Beror på vem det är i och för sig :p.

Kommentera

