Problem solved …

… and my english is not that bad. Jag var medveten om att det skulle krävas tillstånd för att använda någon annans text och ni har helt ovetande peppat mig att skriva något på egen hand. På engelska. Ett inledande citat. My very own. Inte poesi utan en berättande röst, min huvudkaraktärs, som med summa sumarum ger en återblick på sin utveckling. Men det mina vänner publicerar jag inte här. Nä nä. Det får ni lov att läsa den dag boken ges ut. För ut ska den. Någongång. Aaaarrrgh. Kan inte de tre sista förlagen höra av sig snart?

Jag har fortsatt att gå igenom GP1 idag och har kommit till sidan 57 av 437. 1000 ord kortare än start. Mycket onödiga monologer försvinner. Upprepningar och oförskämda förklaringar. Det märks att sommarens läsning har gett resultat men även paus från sin egen text har stor effekt.

Och pssst. Vet ni vad? Jag ska på releasfest. Tjohoooo … Mer än så säger jag inte än, hi hi.

14 thoughts on “Problem solved …

  1. Det låter väldigt spännande med texter och manus och fest. Du verkar ha bra och ivrig flyt i skrivandet. Måste ju vara hösten, man får liksom dyka ner utan att tänka på vackert väder (inte för att det brukar besvära mig så värst, men ändå.)

  2. Det är så härligt när läsning er en bra flyt till skrivandet. Efter att man har läst en riktigt bra text ser man liksom i sin egen text vad som inte riktigt passar in. Kör hårt och heja på!!
    / Heléne (Bokglam)

    • Citatet innehåller arbetsnamnet på trilogin vilket jag tycker blev väldigt lyckat :). Och fler citat är på gång. Bra träning att skriva lite på engelska också. En hemlig dröm (nja, kanske inte hemlig direkt) är att ge ut serien i USA och Europa.

    • Ja, det ska bli kul att träffa dig igen :-)! Det är roligt att jobba med ett manus som närmar sig fulländning, hehe. Nä, det gör det nog aldrig men det blir bra mycket bättre.

Kommentera

