Sista dagen är tung

Så var det söndag och i morgon återgår vardagen när jobb och skola drar igång. Även om jag trivs jättebra med mitt jobb så är det alltid lite sorgligt och tungt inför att börja jobba igen. Då är liksom sommaren slut och hösten plöjer sig fram med stormsteg. Obevekligt. Den här sommaren har jag njutit och gjort mest det som fallit mig in för dagen. Massor av skrivande har det blivit också. Får jag till tusen ord idag så har jag fått ihop 10K på bara två veckor. Mitt tänkande har inte lett till så mycket nya saker utan bara bekräftat att jag är på rätt spår så att säga och stärkt mig i att de där små grejerna också är viktiga. Handlingen måste nödvändigtvis inte kastas hit och dit och jag ska göra det jag är bäst på – flyta med i flowet och lita på att historien bär både mig och sig själv framåt. Precis som i citatet jag skrev i föregående inlägg.

I helgen har vi haft släktkalas för min äldsta dotter som fyller nio år på tisdag. Hon önskar sig en ritplatta (en manick som man kopplar till datorn så att det man ritar på plattan hamnar på skärmen.) och detta tjatar hon om flera gånger om dagen. Ungen växlar mellan hopp och förtvivlan så det gör ont att se henne ibland. Skönt att det är tisdag snart så hon kan slappna av och njuta av sina presenter och jag få se vad hon kan åstadkomma med pennan.

 

6 thoughts on “Sista dagen är tung

  1. Känner precis som du, nu när vardagen och hösten står för dörren. Skräckblandadförtjusning. Vill ha mer ledighet, men längtar ändå till skolan börjar så jag kan skriva i lugn och ro.

  2. Känner lite likadant, vem vill ha höst just nu? För mig skulle det här vädret och temperaturen får vara ändå till i maj. :) vad spännande, jag minns alla de där förväntningarna man hade som liten inför födelsedagar. :))

    • Ja det är lite spännande ändå vad hösten har att bjuda på. Kanske vi får det stora Meddelandet :)? Härligt med firande. Här blev det ingen tårta idag eftersom dottern inte tycker om det. Hon fick munkar med socker och choklad på istället som hon älskar.

Kommentera

