Bara så ni vet

Just nu har jag ett sånt flow att det överskuggar nästan allt annat. Det betyder att jag försummar att läsa de bloggar jag brukar besöka och mycket mer. Vem vet, imorgon kanske flowet har flytt sin kos så jag passar på medan järnet är varmt. Bara så ni vet.

På fem dagar har jag skrivit 6000 ord. Helt sjukt – men kul.

Något annat kul som kom med posten idag.

2013-08-12 12.25.28

 

Från författaren själv. Med ett tack som fick mitt hjärta att svämma över. Ni förstår, jag är otroligt stolt över Katarina som skrivit den och att jag fått hennes förtroende att läsa utkastet, peppa, kritisera (konstruktivt), rosa (allra mest), peppa lite igen och slutligen se resultatet så här. Det är en enorm känsla. Som att bli moster. Och vad skulle jag göra utan dig Katarina? Mitt manus skulle stinka apskit och vilda lejon om inte du pekat på alla fel och konstigheter. Hoppas du har rätt att det är min tur nästa gång. Men … I´m cool you know.

8 thoughts on “Bara så ni vet

  1. Så härligt med flow, då är det bara att köra! Jag har också lite flow tror jag och skriver på mitt nya men igårkväll kom min äldsta dotter ner när jag satt och skrev och av någon anledning fick hon börja läsa lite på manus två som jag lagt undan ett tag. Och hon kunde inte sluta. Det var så inspirerande att se henne (hon fick läsa kanske sju sidor men hade så svårt att slita sig) och jag fick lust att få vara hemma på heltid ett tag och skriva klart bägge två snarast. Det är ju så kul!!!!!
    Vad bra att ni har använt varandra, ni som båda är skrivande personer, det är svårt ibland att hitta folk som kan ge rätt sorts kritik. Jag tror också det är din tur snart, det har jag alltid trott o) kram

    • Tack snälla Emma för att du tror på mig <3! Man behöver höra från andra ibland att de tror på en för jag ska få ny energi. Det börjar dippa lite nu efter dagar med ohämmat flow. Vad kul att din dotter tyckte så mycket om det du skrivit! Jag känner precis som du att skriva på heltid vore rena drömmen. Är vi envisa och tålmodiga blir det så en dag ska du se Emma :). Kram

  2. Tufft jobbat! Och vilken härlig present att få när du fått följa med hela vägen. Det är ju också peppande att veta att den (Katis alltså) vars text man fått följa faktiskt blivit en bok, för man har ju del i det också på nåt vis, och får vara stolt. Har också några sådana som jag blivit glad över när jag sett dem bli färdiga, få iväg det där som man läst och funderat kring. För sen har det ändå hänt grejer när de är i bokform.

    Och ja, nästa gång behöver det bli din tur. Jag vill så gärna läsa del ett i din trilogi, efter att ha fått höra om den här. Det där förlaget måste ta sig an den nu.

    • Ja, det är en ynnest att få vara med på ett litet hörn :). Eller hur borde det vara min tur :-)? Men jag är ganska lugn just nu, tills jag får den sista refuseringen. Jag väntar besked från tre förlag och de semestrar väl över saken :p.

Kommentera

