På hemmaplan igen

Jag har suttit stilla så mycket (bilåkande) att jag började få ont. Kroppen skrek efter en promenad så jag tog en härlig promenad i förmiddagssolen och njöt. Det är ett perfekt tillfälle att tänka på den kommande scenen och lite andra detaljer som jag måste känna till för att kunna fortsätta.

Även om hjärnan fokuserar på annat under promenaden registrerar den trots allt omgivningen. Bland annat flera svarta katter. Just svarta också. Och ett kusligt kraxande från något som liknade ett mellanting mellan en skata och en korp trängde sig igenom hörlurarnas dunkande. Ett kusligt ljud som genast gjorde mig upprymd. Kunde jag applicera det där i manuset kanske? Vet inte. Inte omöjligt. Inget är omöjligt i fantasins värld.

Kastade mig över boken Stad av Skuggor igår när vi kom hem från Stockholm. Jag fullkomligt drunknade i den och har redan läs över halva boken. Idag ska jag disciplinera mig att skriva lite. Får se hur det går, ensam med tre barn. Det tredje barnet skriver dock själv med härlig entusiasm.

10 thoughts on “På hemmaplan igen

    • Vet inte om det var så härligt på Tom Tits men det var skönt att stora tjejen kryade på sig så snabbt. Jag förvånas alltid över hur mirakulöst ungar tillfrisknar. Saknade lite egen tid (skrivprat du vet) :). För övrigt var det härligt att byta miljö och jag har ytterligare två veckor kvar av min semester.

    • Jag har varit alldeles för lat för att ta promenader de senaste månaderna men nu känner jag mig genast motiverad. Dels för att få tänka ifred men också för att upptäcka det udda, det mystiska, det där som jag inte hade en aning om existerade men som visar sig mitt framför näsan när jag minst anar det.

    • Nog har jag fått nya idéer idag. Jag fick lite hjälp med research och detaljerna blev så rysligt rätt att håret reste sig på armarna. I love those moments :)!

  1. Vad roligt att du blev upprymd av ett kusligt kraxande.Min huvudperson blir just ”upprymd” av ett hejdundrande mörkt åskväder (hon är lite lik mig på det sättet.) Inte bara ”trevligheter” som är trevliga :)

    • Jag har slutat oroa mig för varför jag föreställer mig otäckheter eller drömmer mardrömmar. Nu är det ytterst sällan jag har mardrömmar men nu förtiden ser jag dem på ett helt annat sätt. De kan ju komma till stor nytta för att skrämma andra :D.

Kommentera

