Blir kvar en dag till

Egentligen hade vi tänkt åka hem från svärföräldrarna idag, en dag tidigare än planerat. Äldsta dottern fick hög feber igår och ont i halsen. För första gången lyckades vi få henne att svälja två halva alvedontabletter. Nu på morgonen var hon helt feberfri och sitt vanliga jag, men kanske lite mer förkyld. Så vi stannar och tar den där turen till Tom Tits ändå. Det ska bli kul. Minns att jag var på något liknande experimentställe i Köpenhamn för tjugo år sedan och var den ende som kunde rita en fem-uddig stjärna utan att få se direkt på papperet. Bara via en spegel så allt blev spegelvänt. Fort gick det också. Även om det inte var en avancerad matematisk uträkning kände jag mig jättesmart. Skönt att få göra det en gång i sitt liv :-).

Fick lite skrivet igår. Inte mycket men ändå tillräckligt för att stilla den där frustrationen som byggs på för varje dag som går och inte ett ord blir antecknat. Tur att man får ha tankarna ifred för där vistas jag ganska mycket tillsammans med mina karaktärer så fort ingen annan vill ha min uppmärksamhet.

Det här uttrycket hittade jag på Facebook:

Thomas Edison once said: ”Vision without execution is hallucination.” That explains why writers write. It keeps us sane.

4 thoughts on “Blir kvar en dag till

  1. Ah, det låter ju kul. Har aldrig varit på något sådant ställe faktiskt, inte ens Tom Tits och då har jag ju ändå bott i sthlmstrakten i hela mitt liv.

    • Om du ska dit, åk en vardag när alla ungar är i skolan. Guuud vad folk! Det var svårt att få experimentera ifred innan någon unge trängde sig fram och skulle ta över. Annars är det ett kul ställe för alla åldrar att lära sig om allt möjligt konstigt och spännande nyttigt.

  2. Eksperimentariet eller något liknande tror jag det heter i Köpehamn, Jag var också där som barn, och kommer ihåg jättestora såpbubblor samt att jag inte riktigt förstod det här med att man kunde skriva text men knappar till telefonen ;) Hoppas ni får kul på Tom Tits.

    Bra citat.

Kommentera

