Veckorapport

Det är ganska tyst här på bloggen just nu men jag har fullt upp med att bara vara. Jag njuter för fullt av min semester och inledde den med att ta med familjen och hälsa på mina föräldrar några dagar. I går klippte jag häcken ut mot gatan och tog sedan med snart nioåriga dottern till biblioteket för att haka på den läslust hon börjar visa. Det är enormt kul att uppmuntra sina barn att utveckla sina kreativa förmågor. Åttaåringen har en exceptionellt bra förmåga att teckna och när hon fyller år i augusti ska vi köpa henne en ritplatta som kan kopplas till datorn. Hon har redan studerat massor av filmklipp på youtube hur man ritar både på fri hand och med ritplatta.

Skrivandet då? Jo det går framåt. Jag har fått ihop 25 000 ord hittills och har glidit in på ett sidospår som jag tror blir bra. Annars ryker det i redigeringen. Jag brukar inte vara så rädd för att sticka iväg ibland för jag förvånas många gånger vad berättelsen döljer tills den visar mig hur allt hänger ihop mot slutet. Och hänger det inte ihop så är det bara att markera och radera.

Jag har läst massor och ska hämta ut fler böcker idag som jag har beställt. Mer information om det kommer. Vad jag har läst klart kan ni läsa mer om här.

4 thoughts on “Veckorapport

  1. Ah ja, en sån där ritplatta borde vi ha skaffat för länge sen, har också ett ritande barn. Eller två. Men i synnerhet det ena är otroligt ivrig.

    • Listan är egentligen till för mig själv för att se vad och hur mycket jag läser på ett år. Jag har som mål att läsa minst 12 böcker och det ser jag ut att lyckas med.

Kommentera

