Rå och vacker

Familjen gjorde en utflykt igår till ett naturskyddat område. Kvällen var ljummen och nästintill vindstilla. Vänern är mäktigt stor och ger havskänsla. Det är bara tång och saltvattendoften som saknas.

20130717-105745.jpg

Ljuset var mycket speciellt och jag kunde inte låta bli att ta några bilder.

20130717-105937.jpg

Jag är så förtjust i den här vitmossan. Den riktiga vitmossan. Inte den som alla har i ljuststaken på jul. Se hur fluffig och mjuk den ser ut och det är den också. Jag känner mig som en stor jätte som tittar ner på en helt egen orörd liten värld.

20130717-110014.jpg

20130717-110209.jpg

20130717-110236.jpg

9 thoughts on “Rå och vacker

    • Vad glad jag blir att du inspireras! Det är svårt att få med det där speciella ljuset och stämningen som bara verkligheten kan ge. Men jag är imponerad av hur skarpa bilder min nya Iphone ändå kan ta. Det är perfekt, för den har jag med mig nästan jämt och kan fånga allt som kommer i min väg :). Det lär säkert bli mer av den här varan :).

  1. Vad härligt, håller med mia om att du är bra på inspirationsbilder. :) speciellt bilden nr 3 där det faktiskt känns precis som du säger, att vara en jätte som betraktar en miniatyrvärld. Och egentligen är det ju det, för de insekter och kryp som lever där. Vilket får en att börja fundera över saker som perspektiv och världsbilder….

  2. Kul att ni gillar mina bilder! När man inte bara ser mossan, den murkna stammen och de gråa trädstammarna utan ljuset och skiftningarna så blir det så mycket mer levande. Jag kommer säkerligen att lägga ut fler bilder när jag hittar rätt motiv och ljus.

Kommentera

