Första semesterveckan helt förstörd

Jag är fortfarande helt klubbad av den där förkylningen som hoppade på mig i måndags kväll. Ibland har jag funderat på att jag borde skriva men det kräver mer energi än vad jag orkar med just nu. Man kan ju tycka att det är avkopplande att skriva men med feber i kroppen inser jag att det är tillräckligt jobbig ansträngning och säkerligen förbrukar kalorier som vilken motion som helst. I morgon är det redan fredag och jag har inte kunnat pyssla med det jag vill, vare sig i trädgården eller förråden som behöver rensas. På måndag jobbar jag igen men det är bara ett gästspel innan fyra veckors ledighet väntar. Då ni … då ska jag njuta av ledigheten och inte som nu, vara fjättrad av feberns kedjor i husets mörkaste och svalaste hörn.

3 thoughts on “Första semesterveckan helt förstörd

Kommentera

