Jobbat på antagonisten

Min karaktär Helena har några antagonister att kämpa mot men idag har jag utforskat vem hennes ultimata antagonist är. Jag gillar de där fula typerna som förpestar tillvaron i sin omgivning. Framför allt Mr T. Hans egentliga namn kom så självklart och kändes så bekant att jag var tvungen att googla det. Namnet är inget vanligt namn utan ett sådant där fantasynamn som är lite konstigt eller hur jag ska uttrycka mig. Som tur var hittade jag inte namnet när jag googlade utan det var helt och hållet min Mr T. Riktigt otrevlig typ som får andra antagonister att framstå som mesiga. Ju elakare och otäckare de är – desto bättre, he he.

I fredags gjorde jag sista arbetsdagen innan en veckas semester. Det gick snabbt att varva ner och njuta av friheten att ta dagen som den kommer. Jag har plockat lite ogräs, skrivit, läst, umgåtts, plockat i hemmet och bara mått gott. I morgon får vi se vad jag hittar på. Maken kommer i alla fall att riva en söndervittrad betongtrappa och bygga upp en ny med stenblock. Ska bli spännande att se hur det blir med den nya.

I kväll ska jag börja högläsa ur sista delen i trilogin Legenden om Morwhayle för åttaåringen. Till vår stora förtjusning kommer det även en fjärde. Förhoppningsvis redan nästa år. Bäst att få henne i säng nu så vi hinner läsa en stund :).

6 thoughts on “Jobbat på antagonisten

  1. Vi har också semester nu, får se om det blir eller mindre skrivet och läst än vanligt. Finns ju en del annat att pyssla med på semestern :)

    • Hej Johanna! Kul att du har hittat hit till min blogg :) Jag har redan tjuvkikat på din och kommer att höra av mig till dig via mail :).

Kommentera

