Fantastisk skrivweekend i Stockholm

Den här helgen har varit helt fantastisk efter ett besök hos Katarina Persson med massor av skrivande, pratande och ätande. Kan intyga att hennes jordgubbssorbé är något av det godaste jag har ätit i glassväg. Måste införskaffa mig en sådan där glassmaskin för jag har redan abstinens :).

Hela 3000 ord fick jag ner och kom en bra bit på väg. Totalt har jag uppnått 20 000 ord. Till och med på tåget hem kunde jag inte låta bli att skriva trots skrikande och gråtande barn bakom nacken. Men så är jag extremt bra på att skärma av mig också – eller hur Katarina :))? Tack underbaraste du för att du bjöd in mig till din mysiga skrivarlya :)!!! Känns lite surt att åka till jobbet imorgon även om jag tycker att jag har ett drömjobb :). Men nu är det sista veckan innan en skön ledighet väntar – och mer skrivande.

9 thoughts on “Fantastisk skrivweekend i Stockholm

  1. Tack för att du kom, det var jätteroligt att ha dig här. :) Kul att du gillade sorbeten också. :) Och stort tack för alla fina presenter. Du var extremt bra på att skärma av måste jag säga, jag avundas dig den egenskapen, det är ju GULD för en författare, att kunna skriva var som helst. :) Kram!

  2. Vad kul det låter! Och vilken bra energikick för skrivandet att träffas och skriva. Plus att det är en fördel att kunna skriva var som helst, nåt jag också är bra på, ifall jag vill brukar vara enda kravet.

    Du är ordentligt igång på tvåan?

    • Oh, yes! Tvåan har fått sig en regäl skjuts framåt och nya idéer till förbättringar har också ploppat fram. Till och med detaljer som kan fyllas i trean. En lätt euforisk känsla lägger sig som skön bomull i hjärttrakten när jag tänker på hur min trilogi utvecklar sig :).

Kommentera

