Mycket tankar är det

Jag har inte skrivit en rad på flera dagar utan att känna hur paniken kommer krypande. Men herregud vad jag tänker där uppe i huvudet. Snart skiter jag i vad de sista tre förlagen tycker och något nytt förlag kommer jag definitivt inte skicka till innan jag har gjort de ändringar jag tänkt mig i manus 1. Ett bilmärke är fel, några regler (fantasy ni vet) måste justeras, det där babblet som jag rensade bort måste tillbaka – bara en aning för att ange karaktärens ton, in med mer metaforer för att förtydliga känslorna … Jamen ni hör, jag har inte ens läst manuset, och ändå så kan jag inte tänka på något annat än hur jag kan göra det bättre.

Jag ska fortsätta mitt tänkande över midsommar men sedan blir det till att göra något åt saken. Manus 2 får helt enkelt vila tills ettan fått sig en duvning. Jäsiken vad bra det kommer att bli då.

GLAD MIDSOMMAR ÖNSKAR JAG ALLA MINA BLOGGLÄSARE

klöverblommor

10 thoughts on “Mycket tankar är det

  1. Känner så väl igen det där från manus 2. Medan det ligger hos förlagen får man den där välbehövliga distansen och ser alla de där sakerna man önskar attman hade sett tidigare. Ha en jätteskön midsommar.

    • Har hållit mig ifrån manuset i snart tre månader nu och det är nyttigt. Att läsa bra och välskrivna böcker är ytterligare en bra faktor för att få upp ögonen för hur jag själv skriver. Nu vill jag utveckla det ett snäpp vidare.

  2. Det blir bra. Det hörs ju att du håller på att fixa om sånt som ska fixas. Och som Kati säger, känner igen det där, man skriver om medan det ligger nånstans för man inser att det och det och det och det kan göras bättre. Skön midsommar, du med!

  3. Jag känner igen det där! Man är så trött på manuset så man kräks och tänker att nu är det så klart det kan bli så man skickar det till förlag. Hör inte ett skit på jättelänge. Läser igenom manuset efter några månadet och inser vad som behöver ändras! Ja du behöver ju inte ens läsa igenom det för att veta vad du ska ändra!
    Ha en härligt midsommar Carola!

  4. Har du fått refuseringbrev a lá förtryckta, eller har du fått personliga refuseringar med förslag på förändring? Visst inser man själv ganska snabbt vad som behöver fixas. Jag jobbar vidare med ettan medan tvåan ligger på förlag och hoppas på svar inom kort.

    • Nej, tyvärr får jag väl säga att jag inte har fått förslag på ändringar. Ett manus behöver ju alltid redigeras på ett eller annat sätt. Fick däremot ett mail att de beslutat att inte anta manuset. Kan inte tolka om manuset blivit läst eller inte. Men jag hade ett riktigt bra skrivflow på manus två igår så jag kör på med det ett tag till. Ska bli spännande att höra hur det går för din 2:a :)). Det kommer med all säkerhet gå bra tror jag :)).

Kommentera

