Kreativ på annat sätt

20130615-115425.jpg

De här tre funkiorna köpte jag idag. Jag hade gärna köpt några färggranna petunior också men jag får inte plats med dem i bilen. Vi besöker min föräldrar den här helgen och bakluckan är fullknökad med stövlar och väskor. Köper nog på torget när vi kommer hem.

Mitt växtintresse har väckts till liv igen efter att småbarnstiden är över och jag får mer tid att vara i rabatterna igen. Men borde hon inte skriva istället undrar ni säkert. Saken är den att jag tänker väldigt bra på mitt manus när jag pysslar med växter. Kreativitet föder kreativitet.

Tankarna har gått mer och mer över till manus ett och detaljer som stör mig. Detaljer som liknar En känd trilogi alldeles för mycket. Handlingen är en heeelt annan och de varelser som förekommer i periferin måste få andra regler som är mina och inte influerade av någon annan. Jag tror att jag snart måste släppa manus två för att rätta till det här men först vill jag ha en refusering från resterande tre förlag. Vore bra om de kom innan semestern. Tillsvidare passar jag på att läsa den här helgen.

4 thoughts on “Kreativ på annat sätt

  1. Plantera växter låter betydligt mysigare än mitt städande. Fast nu har jag lagt av. Orkar inte göra nåt åt skrivbordet.

    Tycker det låter alldeles suveränt att kunna tänka på manus medan du pysslar med planterandet. Och dessutom tycks du ju ha fått riktigt stora insikter om manuset.

    • Ja, planterande är nog roligare än att städa, men jag har båda uppgifterna att ta tag i när jag kommer hem från mitt föräldrahem. Urk.

  2. Jag tror att man behöver vara kreativ med något annat ibland för att tankarna ska komma farande. Och för egendel tror jag att jag har svårt att helhjärtat jobba med manus två innan jag vet vart ettan tar vägen. Man vill liksom att det ska bli ”färdigt” innan man kan börja på något annat. (Med färdigt menar jag utgivet:-)
    Så själv får jag nog bara lära mig,, tvinga mig att skriva helt enkelt:-)

    • Jag är nästan tvärtom nu – att jag inte vill att det ska bli antaget. Jag vet att det låter hellnäppt men då får jag skriva utan press. Perioder måste jag gå och tänka och tänka på olika riktningar och detaljer innan jag kan fortsätta :p.

Kommentera

