Tid för annat

Har inte haft den där lusten att skriva som jag borde. Vet inte om det beror på att det är mycket annat runt mig. Egentligen bryr jag mig inte så mycket om det. Inte ett dugg faktiskt. Berättelsen finns där inom mig och väntar på mig tills jag kan ägna den min fulla uppmärksamhet. Har lite annat för mig just nu.

På onsdag (i morgon när detta skrivs) tar jag tåget med åttaåringen och några av hennes kompisar till Göteborg för att ha en härlig dag på Liseberg. Två mammor till följer med och vi har sammanlagt sex barn med oss. Både jag och dottern har längtat efter det här äventyret. Det blir en lång dag. Om tåget kommer i tid är vi förhoppningsvis hemma i sängen klockan elva på kvällen.

10 thoughts on “Tid för annat

    • Längtar nästan mer efter tid att få skriva än skrivlusten för skrivandet brukar alltid komma igång bara jag skriver. Men idag (onsdag) är det som sagt andra nöjen som gäller :)).

Kommentera

