Nått första målet

Under morgonen passerades 10 000 ord men det blev bara 200 ord skriva för att nå den gränsen. Sedan upptäckte minstingen var jag gömt mig och då var det kört. Tog på mig trädgårdsjeansen och gick ut och rensade ogräs i rabatterna. Ett evighetsarbete. Sedan var det dags för lunch och jag serverade våfflor med grädde och sylt. Gjorde ytterligare en raid i rabatten innan jag tog med mig minstingen på en cykeltur till affären. Köpte glass och hämtade ut dessa böcker.

20130511-175435.jpg

Mår gott här i solen på trappan med nya fräscha böcker att sluka. Fast jag slukar aldrig böcker. Det gör man om man får läsa utan avbrott och för min del händer aldrig det :). Undrar om jag ska göra mig den där läskande äppeldrinken. Passar perfekt som tillbehör till sol och god bok.

Efter 15 minuter

20130511-181558.jpg

Saftglaset byttes ut mot Apple Summer dream – efter eget recept :).

10 thoughts on “Nått första målet

    • Ja, nu när jag tänker efter så är det faktiskt bra jobbat. Det innebär 8K på en månad. Det känns som om jag aldrig hinner skriva men det blir mer än vad jag tror :).

    • Äppeldrinken är farligt god :). Fördelen att läsa sakta är att då njuter man längre av boken. Har börjat läsa Martrådar nu och fastnade direkt.

      • Kul, den vill jag också läsa. Så mycket att läsa och så lite tid! På så sätt vore det bättre att läsa FORT!

  1. Skönt att vara på banan igen, du har gått upp en level :) till nästa mål. :D Jag gör det i morgon och då ska jag banne mig fira lite. Sen ska jag in i rätta in i dokumentet fasen.

    • Idag har jag hängt i trädgården precis hela dagen. Känner mig rätt mörbultad just nu men är nöjd med att altanen är städad så att det går att sitta där och skriva soliga dagar.

Kommentera

