Fullt med aktiviteter i helgen …

… som vanligt. Shoppat, kört barn till aktiviteter, fixat fika till lekande barn, klippt maken, tvättat och mitt i allt försökt skriva några rader. Det slår aldrig fel när barnen är vakna. ”Mammaaaa!” Men idag har jag faktiskt lyckats få ihop 900 ord på två timmar. Hur mycket skulle jag prestera om jag fick skriva på heltid? En bok om året om jag fick härja fritt :D. Postade förresten det enda utskrivna manuset idag. Jag smålog vid tanken på hur förlaget ska få upp det med all pakettejp som var tejpat runt det. Nu ska jag inte bli mer långrandig – barnen sover och då är skrivtiden helig.

10 thoughts on “Fullt med aktiviteter i helgen …

    • Hihi, ja det får vi hoppas :D. Har nu presterat ytterligare 400 ord och skulle kunna skriva mycket mer. Tyvärr är det vardag imorgon igen och jag måste upp klockan halv sex. Urk! Livet är hårt :).

  1. Ibland känns det som en bedrift att bara få sätta sig och skriva. Nu har du gjort det och det med besked. Jag önskar dig och ditt manus stort lycka till!

    • Jag hör till de som tar mig tid till att skriva men även det är en bedrift som du säger. Det är inte alltid jag får som jag vill :-).
      Tack för lyckönskningarna :))!

    • Nja, snart och snart :D. Om åtta månader kanske. Första utkastet till manus ett tog ca nio månader så det borde jag kunna hålla den här gången också.

Kommentera

