Dyrt med provexemplar

Fick svar från min kontakt idag att det blir alldeles för dyrt att trycka upp några provexemplar av manuset. Tryckeriet ville ha 399 kr per bok om jag beställde minst fem stycken. No way! Det hade varit en kul grej men nej, det är det inte värt. Det är faktiskt bara ett av förlagen i min lista som vill ha manuset utskrivet, resten tar emot manus per mail. Inget att grubbla på. Det betyder bara att jag kan få iväg det desto snabbare. Inte för att jag behöver några plåster på såren men det som förhöjde dagen var tidningen Writers Digest som låg i brevlådan tack vare en underbar vän som förbarmade sig över mig och skickade den med posten. Det kallar jag vänskap det :)).

Fick något mer med posten men det bloggar jag om imorgon.

15 thoughts on “Dyrt med provexemplar

  1. Vad synd att det var för dyrt med provex. Och då fick du det ändå billigare? Tänk annars känslan att få hålla sin egen bok i handen! Det är nästan så jag skulle kunna trycka upp några ex själv…

  2. Oj, det var saftigt! Synd, men superbra att de flesta tar emot via mejl, det är ju ändå det smidigaste sättet att skicka på. Snabbt, billigt och enkelt.

  3. Oj, det var väldigt dyrt! Men men, som du säger så kommer manuset iväg lite snabbare nu i alla fall :)

    Har också funderat på att läsa Writers Digest. Har inte gjort det någon gång. Har du läst Tidningen Skriva? Vad tycker du om den i jämförelse? Är Writers Digest mycket bättre? Antagligen mer maffig och djuplodande, om inte annat.

    • Du gissade rätt. WD går mycket mer på djupet. Skriva duttar mer i allt möjligt upplever jag. Innehållet i WD tar också upp erkända författares råd, arbetsmetoder och erfarenheter. Outstanding är min uppfattning.
      Ska försöka ta mig tid att titta på din nya begepps-sida :). Intressant ”projekt”.

      • Ja, jag tänkte det! Måste provläsa den någon gång! När jag väl fått fatt på den ;) Tack för beskrivning!

        Kul att du tycker det! Det är ett jätteroligt projekt. Får massa nya idéer. Nu har jag gjort en flik för Skrivtips också. Där ska jag fylla på med massa tips och råd och inspiration till mer skrivande :D

      • Jaaa, toppen med lite skrivtips också. Då kan du definitivt ha nytta av Writers Digest. Ingen brist på kreativa idéer hos dig inte :)).

  4. Trist, men nu kan du ju skicka in till förlag på en gång istället :) Jag beställde precis en prenumeration på Writers Digest, det kanske skulle vara något för dig också?

  5. Uff så dyrt. Men i stället får förlagen ditt manus så mycket fortare, tänk på vad det betyder, jo, att de omedelbart kan säga att de fixar bokvarianten och det i sin tur betyder att jag kan läsa vilket naturligtvis är det viktiga. :)

    • Haha, du är för härlig! Ja, jag kan inte förstå hur de ska kunna motstå min episka berättelse :). Jag kan visualisera den framför mig nu. På tal om det så hoppas jag, när det blir dags, få framföra hur jag vill ha framsidan illustrerad, för det är vad jag vill. Av ett proffs. Har en mycket tydlig bild där. Drömma kan jag ju :-).

Kommentera

