Ännu en karaktär försöker smyga sig in

Trots besök på badhus på förmiddagen, lagat lunch och suttit i solen och läst har jag hunnit med 1500 ord idag. När jag väl sätter mig sprutar orden fram på skärmen. Dialogerna fräser när jag läser dem. Ni som följt bloggen har säkert hört det förut att jag har haft lite svårt för dialoger men det där verkar ha gett med sig. Jag skriver så det ryker. Och just det, ytterligare en karaktär försöker knacka på dörren. Han får hålla sig lite i bakgrunden och det är inte ens säkert att han får någon synlig roll. Vi får se vad han vill. Spännande. Nu sitter mina söta små flickor snällt i soffan och tittar på senaste Tingelingfilmen. Ska nog hinna med några fler ord innan det blir kväll. Tjohoo för flow.

Pssst. Lyssnar på Sade just nu som stämningsfull, sexig soulmusik till nuvarande scen. Hi hi.

6 thoughts on “Ännu en karaktär försöker smyga sig in

  1. vad spännande med en ny karaktär. Det är väl helt i sin ordning, eller? Kan tänka mig att det ofta dyker upp nya figurer i serier/trilogier…

    • Jag hade planerat två nya men en till ligger på lur i inledningen. Han är bara omtalad av en ordinarie karaktär så vi får se vad som händer :-). Han kanske vill hålla sig i bakgrunden?

Kommentera

