800 ord

Oturligt nog kände jag mig inte riktigt kry när jag vaknade idag. Jag åt lite frukost men magen ville inte riktigt vara med på det. Medan övriga familjen tog en tur till en park med bondgårdsdjur passade jag på att sova. Nu under eftermiddagen har jag kommit igång och skrivit på tvåan. 800 ord har det blivit hittills. Det flyter på bra. Det är så skönt att vara ingång med skrivandet igen. Totalt har jag fått ihop drygt 3000 ord.

Läser lite också. En spänningsroman av Nora Roberts, ”Förföljd av det förflutna”. Det känns bra att läsa mellan varven. Skrivandet går lite lättare då. Orden och meningarna flyter liksom på lite bättre. Jag märker att jag har blivit bättre på att skriva dialoger. Förut gick det segt och tog emot. Kanske är det allt läsande jag har gjort den sista tiden? Boken Magikerna finns fortfarande kvar i mina tankar och det gör att jag saknar det där lite övernaturliga och magiska i Noras Roberts bok. Men jag vill vara en allätare och Noras bok är faktiskt välskriven och spännande. Det räcker gott för mig.

4 thoughts on “800 ord

    • Ja, efter tuppluren fick jag tillräckligt med energi att skriva. Jag behöver ju inte röra så mycket på mig då :). Nu har jag ätit lite och verkar må bättre, tack och lov.

  1. Kul att du har kommit igång! Är boken bra? Har läst många av hennes böcker, men inte just den. Brukar gilla hennes övernaturliga bättre, men en del av de andra är riktigt bra också tycker jag.

    • Boken är bra. Varje scen leder vidare mot något annat och det byggs upp en spänning som bara blir starkare och starkare för varje kapitel. Kan inte klaga på dramaturgin där inte :-).

Kommentera

