Första förlaget …

… har fått mitt manus nu. Herregud vad jag petade i följebrevet till dem. Hur skulle jag få fram berättelsen så att den verkar spännande, unik och få fram kärnan utan att avslöja för mycket? Till slut fick jag helt enkelt nöja mig och ta mod till mig och trycka på den där förb… skicka-knappen. Så. Nu är det gjort. En hemsk väntan på respons återstår.

Har noterat att det är många förlag som tar emot manus per mejl numera. Åtminstone de som jag har tänkt mig för min genre. Måste vara enklare att hantera digitalt än att ha stora pappershögar där något lätt kan tappas bort i mängden. Men vad vet jag? Jag har noll koll på den där branschen.

Har börjar skriva lite smått på tvåan nu. Känns så j… kul!

 

16 thoughts on “Första förlaget …

    • Har tyvärr inte fått fart på det än. Det är inga problem med att komma på vad jag ska skriva men jag blir hela tiden avbruten. När vardagen kommer igång och jag får min egentid efter barnen har lagt sig vet jag att det kommer att lösa sig. Tålamod, åter igen :-).

  1. Vad spännande att du har mailat iväg det nu! Håller tummarna. Vi har nog inte valt samma förlag, jag fick printa ut och skicka per post till de flesta. Känns som de förlagen är kvar i 1980 ;-).Men några kunde jag maila till.

    • Jag skickar till förlag som ger ut fantasy och genren i sig kanske öppnar upp för ett nyare tänk. Mitt drömförlag är dock fortfarande kvar i skriv-ut-på-papper-tänket. Är spänd på hur de uppfattar mitt tryckta provex :-). Hoppas bara att den biten löser sig. Får svar nu i veckan om priset blir vad jag tänkt mig.

  2. Ja vad kul! Håller tummarna och tårna! Och ser fram emot att höra hur det går både med det och med att komma ordentligt igång med tvåan. Härligt härligt!

  3. Lycka till! Tycker det är väldigt bra att kunna e-posta manus, inte minst blir det billigare. Mitt förra manus, som refuserades, gick jag och skrev ut hos en kopieringsfirma. Det blev för mycket att skriva ut hemma. Men då kostade det en slant.

    • Av de förlag jag planerar skicka till är det faktiskt bara ett av dem som inte tar emot mejl. Det förlaget tänkte jag överraska med ett tryckt provexemplar i pocketformat (större storlek). Jag har en kontakt som har lovat mig att det kommer att bli billigare än om jag skriver ut det själv. Vi får väl se om han kan hålla det :). Får svar under veckan.

Kommentera

